23948sdkhjf

Timesagsstyrings-ekspert: Mester skal have flere fakturérbare timer til rådighed med det samme antal ansatte

Med en tilgang på flere end 3.000 brugere samt udvidelser af aftaler med eksisterende kunder, har Ordrestyring nu flere end 25.000 håndværkere koblet på platformen

De små og mellemstore håndværksvirksomheder investerer fortsat massivt i at effektivisere og optimere driften med time-sagsstyring som omdrejningspunkt.

Det fastslår en af de største aktører på markedet, Ordrestyring.

Med en tilgang på flere end 3.000 brugere samt udvidelser af aftaler med eksisterende kunder, har Ordrestyring nu flere end 25.000 håndværkere koblet på platformen.

- Det er ikke længere kun vvs’ere og elektrikere, der er koblet på Ordrestyring. Gennem de senere år har vi investeret i videreudvikling af platformen, som gør, at vi er i stand til at favne flere faggrupper, herunder bl.a. tømrere, malere og entreprenører. Og det er bl.a. det der i de her år slår igennem for alvor, siger adm. direktør hos Ordrestyring Tommy Hahn Sørensen.

Fokus på indtjening

Ordrestyrings adm. direktør pointerer, at coronakrisen helt klart har skubbet til virksomhedernes digitaliseringsparathed inden for alle faggrupper - også hos de små og mellemstore håndværksvirksomheder som Ordrestyring henvender sig til. Og det har selvfølgelig været en fordel for Ordrestyring.

- Håndværkernes fokus har under corona, ændret sig fra "bare" at kunne planlægge opgaver, til nu også at fokusere mere på reel indtjening per opgave, bl.a. ved at få registeret alle timer, ekstra opgaver og alle materialer. Det handler simpelthen om at få flere fakturerbare timer til rådighed med det samme antal ansatte, forklarer Tommy Hahn Sørensen og tilføjer, at der kan opnås store tidsbesparelser og effektiviseringsgevinster med automatiserede arbejdsgange, som bl.a. overfører timer og materialer fra svende automatisk til fakturaer, så mester kan bruge mere tid på det han er god til.

Nem adgang til digitale værktøjer

I en pressemeddelelse forklarer Ordrestyring, at med udviklingen af Ordrestyring til en mere datadrevet og fremtidssikret platform, er der åbnet op for et stort app-univers, så de forskellige faggrupper inden for byggeriet kan integrere med lige præcis de programmer, der passer til deres forretning.

- For rigtig mange håndværksvirksomheder er det helt afgørende, at de kan koble andre programmer sammen med Ordrestyring. Derfor har vi også gennem de senere år investeret i at gøre det så nemt og intuitivt at koble f.eks. økonomiprogrammer, lønprogrammer, bookingsystemer, GPS mm. på vores app-univers, så håndværkere kan plukke præcis de digitale værktøjer de har brug for. Det er også med til at drive vores vækst, siger Tommy Hahn Sørensen.

Fortsat vækst de kommende år

Selv om der højst sandsynligt kommer en nedgang i byggeaktiviteten de kommende år, så forventer Tommy Hahn Sørensen yderligere vækst. Det digitale mindset er efterhånden så stærkt inden for byggeriet, fordi det er den eneste måde virksomhederne kan effektivisere deres forretning på og skabe overblik.

- Med de investeringer vi har foretaget for at fremtidssikre Ordrestyring platformen, så står vi rigtig stærkt. Ud over at håndværkere vil have en timesags-motor der effektiviserer deres forretning og skaber overblik, så er det lige så vigtigt for dem, at de har en løsning, der er fremtidssikret i forhold til nye, digitale muligheder de næste mange år, siger Tommy Hahn Sørensen.

Ordrestyring har hovedkontor i København og beskæftiger ca. 50 ansatte. I 2018 blev Ordrestyring købt af svenske Hantverksdata og indgår i dag i den nordeuropæiske koncern HVD Group.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.109