23948sdkhjf

TEKNIQ: Valgkampen skal bringe virksomhedernes vilkår på dagsordenen

TEKNIQ Arbejdsgiverne lancerer i forbindelse med valget en kampagne, som skal understøtte, at virksomhedernes vilkår og muligheder kommer højere op på dagsordene

TEKNIQ Arbejdsgiverne vil gå til valgkamp for, at virksomhederne får den opmærksomhed og værdsættelse i samfundet, som de fortjener – som drivkraft i den grønne omstilling, som stærke samfundsaktører og som store skatteydere. Derfor har TEKNIQ Arbejdsgiverne søsat en kampagne, som sætter nogle af de emner, der er vigtige for medlemsvirksomhederne, på dagsordenen.

– Erhvervslivets stemme skal høres klart og tydeligt i valgkampen. Det er vores ambition. Ellers drukner debatten i en konkurrence om, hvilke partier der kan bruge flest penge – i stedet for at handle om, hvilket land vi skal være i fremtiden, og hvordan erhvervslivet får de bedste rammer til at udvikle sig og bringe Danmark op i verdenseliten, siger Troels Blicher Danielsen, administrerende direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne i en pressemeddelelse

Grøn omstilling

TEKNIQ Arbejdsgiverne mener konkret, at valget bør handle om den grønne omstilling og om Danmarks fremtidige industri, forsyningssikkerhed og velfærd. På de områder er der nemlig behov for, at vi tænker den grønne omstilling bredere, end den bliver i dag. Grønne produkter og løsninger er vores stærkeste konkurrenceparameter, og politikerne skal sikre, at det også fremover er en dansk styrkeposition.

– Truslen fra Rusland, truslen fra klimaforandringer og den høje inflation betyder, at vi er nødt til at tale om, hvad Danmark skal leve af i fremtiden. Hvis vi vil fastholde det velstandsniveau, vi har i øjeblikket, skal vi sikre, at produktionen bliver mere bæredygtig. Det vil også sikre os konkurrencefordele i forhold til udlandet, siger Troels Blicher Danielsen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078