23948sdkhjf

32-årige Jeanette Zena Jensen er ny partner i Nanostone

Det er de færreste, der forventer møde en ung kvinde som Jeanette Zena Jensen i tagrendebranchen, men hun nyder tilværelsen i den mandsdominerede verden. Nu er hun blevet partner i Nanostone og har store ambitioner på virksomhedens vegne

Det skete lidt tilfældigt via en gammel chef, at Jeanette Zena Jensen pludseligt for tre år siden fandt sig i virksomheden Nanostone, der er specialiseret i tagrende-, facade-, og fliserens. Tidligere havde hun været forbi telebranchen samt salg af både rideudstyr og centralsmøringssystemer, men nu skulle hun sælge serviceaftaler på vedligehold af tagrender. Hun havde ikke forudset den jobmæssige udvikling, men har nydt det fra dag et.

- Tagrender er ikke noget, du behøver sælge helt vildt, men et reelt behov, der opstår hos de fleste, som du kan give dem løsningen på. Det er en skøn rolle at have som sælger.

Jeanette Zena Jensen har også været god i den, synes hun. Og man må formode at resten af Nanostone er enige, i og med hun efter få år er blevet partner i virksomheden. 

Jeg tror, det er en fordel, når man networker, at man kommer lidt bag på dem. De fleste synes det er ret sjovt og fedt, at det er en lille lyshåret pige, der arbejder med tagrender. Jeg tror, folk husker mig bedre. Jeanette Zena Jensen, partner i Nanostone

Hun peger selv på, at hun har været god til indtage et uberørt marked, som serviceydelser på tagrender er, hvor hun har hevet en lang række store kunder ind. Eksempelvis har hun for nyligt landet virksomhedens største aftale på området. En serviceaftale der indebærer at 100 kilometer tagrender skal renses for Københavns Kommune i de kommende fire år.

Tager en mandsdomineret branche med storm

Udover at hun er dygtig sælger, tror Jeanette Zena Jensen heller ikke det skader hende, at hun er et lidt usædvanligt syn i branchen.

- Jeg tror, det er en fordel, når man networker, at man kommer lidt bag på dem. De fleste synes det er ret sjovt, at det er en lille lyshåret pige, der arbejder med tagrender. Jeg tror, folk husker mig bedre.

Tonen er meget mere ligetil, hvilket jeg synes gør kommunikationen langt mere simpel og beslutningsprocessen lettere. Det giver mig en masse gode muligheder for at få vores serviceydelse ud til folk, Jeanette Zena Jensen, partner i Nanostone

Jeanette Zena Jensen har kun positive ting at sige om beså sig som kvinde i en mandsdomineret verden. Hun føler faktisk, at det på mange måder gør hendes tilværelse lettere og passer godt til hendes temperament. I håndværksbranchen nyder hun, at der er plads til at være 100 pct. sig selv, at det hele ikke er så formelt men præget af humor og en frisk tone.

- Tonen er meget mere ligetil, hvilket jeg synes gør kommunikationen langt mere simpel og beslutningsprocessen lettere. Det giver mig en masse gode muligheder for at få vores serviceydelse ud til folk, forklarer hun.

Ambitionerne er store

Jeanette Zena Jensen har ingen planer om at slippe speederen, nu hvor hun træder ind i partnerkredsen i Nanostone. Hun vil være med til at tage firmaet ud over landets grænser.

– Vi skal være den største spiller i Danmark, og vi er kommet godt fra land. Vi er stille og roligt også begyndt at rykke ind i Sverige, og med tiden forventer vi, at vi også bliver markedsledende der, fortæller hun.

Hendes bidrag bliver fortsat som ansvarlig for Nanosones tagrende-services, men hun kommer altså også nu til at influerer virksomheden på ledelsesplan, ligesom hun som sælger sidder og skræddersyer hele løsninger til kunderne. 

Særligt ser hun virksomheden som trendsættende inden for dets fokus på bæredygtigt vedligehold. Eksempelvis gennem et særligt Nox-off-produkt, der kan rense bygningsfacader for de skadelige NOX-partikler, der udledes af biler, eller deres Polyma-tagmembraner, der kan genanvende ældre bygningers tagpap og forøge dets energieffektivitet.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109