Når du har gennemført modulet, kan du håndtere forskellige vejledningsmetodiske tilgange til planlægning af karrierelæring.
Du bliver i stand til at:
- Planlægge, gennemføre og evaluere karrierelæringsforløb
- Vurdere forskellige karrierelæringsteoriers relevans for forskellige målgrupper
- Håndtere komplekse problemstillinger i karrierelæringsforløb
På modulet får du overblik over grundlæggende teorier om karrierelæring, -kompetence og -valg.
Du arbejder med:
- Teoretiske perspektiver på børn, unge og voksnes karrierelæring
- Didaktik i forhold til karrierelæring
- Tværprofessionelt og -institutionelt samarbejde
Modulet er relevant for dig, der arbejder, eller ønsker at arbejde, med vejledning af børn, unge og voksne, der befinder sig i overgangen mellem grundskole og ungdomsuddannelse, ungdomsuddannelse og videreuddannelse og/eller job.
Undervisningen er præget af en dynamisk vekselvirkning mellem oplæg, dialog, refleksion, forelæsning og gruppearbejde.
- En relevant adgangsgivende uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse (VVU)
- Mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse
Ansøgere med andre og tilsvarende forudsætninger kan optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Læs om realkompetencevurdering.