23948sdkhjf

Giv dine kunder en professionel oplevelse

Hvad er det, der kan give flere kunder i butikken? Er det, når du fyrer dine bedste vittigheder af?

Er det, når de mærker, hvor meget du brænder for dit arbejde? Er det måske, når de får en fornemmelse af, at I er kompetente i din virksomhed, og at I kan klare det arbejde, de har brug for?

I virkeligheden kan det selvfølgelig være mange ting, men én ting er sikkert. Hvis du vil have dine kunder til at komme igen, så skal de stole på, at du kan udføre arbejdet ordentlig. Det er lige netop derfor, det er vigtigt, at I fremstår professionelle.

Send ordentlige fakturaer
Noget, der for mange virksomheder er vigtigt, er fakturaer. Det er jo netop sådan, at du kan opkræve den betaling, som dine kunder skal give dig. Her er det måske let at tænke, at nu er handlen gjort, og så er det bare et spørgsmål om at få nogle penge. Men du vil vel gerne have dine kunder igen en anden gang. Du vil vel også gerne have deres anbefalinger til deres omgangskreds.

Når du sender dine fakturaer, er det derfor vigtigt, at du har en ordentlig faktura service. Sådan vil det både være enkelt for dig og ordentlig gjort for kunden.

Skriv bedre e-mails
Hvis du kommunikerer med dine kunder per e-mail, så er det faktisk vigtigt, at du ved, hvordan man skriver en god mail. Det handler ikke bare om at sætte nogle korrekte kommaer. Det handler også om at skrive dine mails i et professionelt sprog. Hvis du sender professionelle mails, så sender du også et signal om, at du har styr på tingene, og det skaber større tillid.

Det kan selvfølgelig være en smagssag, men hvis du ikke kender nogen personligt, så kan det for eksempel være en god idé at undgå smileys og at slutte af med ”med venlig hilsen”.

Giv dem en god oplevelse
Endelig så skal du selvfølgelig også give dine kunder en god oplevelse på god gammeldags manér. Der kan nemlig sagtens være plads til både vittigheder, en passion for arbejdet og en snak om vind og vejr. Selvom det er vigtigt at være professionel i dit arbejde, så er det ofte også mindst lige så vigtigt at kunne skabe en personlig relation med kunderne.

Husk at være dig selv, at være venlig og at give dine kunder plads.

Send til en kollega

0.031