23948sdkhjf

Guide: Optimer arbejdsforholdene i din håndværksvirksomhed

Er du ansat i en lille eller mellemstor håndværkervirksomhed, ved du sikkert, hvad der kræves for de mest optimale arbejdsforhold.

Måske oplever du ikke, at du kan udpege, hvor arbejdsforholdene tydeligt fejler, men samtidig er du bekendt med, at der er plads til forbedring. Heldigvis er det ikke svært og kræver kun små simple tiltag at optimere arbejdsforholdene.

Den rette belysning
Et godt sted at starte er med den rette belysning, så belysningen er tilpasset de opgaver, som udføres i det pågældende rum, hvad end dette er pauserummet, fabrikshallen eller kontoret. Ved at vælge den rette belysning og de industrilamper som passer til rummet, kan du ganske enkelt forbedre arbejdsforholdene og i sidste ende øge medarbejdernes effektivitet – noget som gerne skulle forbedre virksomhedens drift overordnet set. 

Når du handler på nettet, er der heldigvis utallige muligheder for at vælge de helt rette lamper til din håndværkervirksomhed. Ved at købe lamperne på nettet har du nemt ved danne dig et overblik over det store udvalg, og du slipper for at gå på kompromis i manglen på det, som du har sat næsen op efter.

Glem ikke ventilationen
Som ansat i eller indehaver af en håndværkervirksomhed kender du sikkert til lange arbejdsdage med fysisk hårdt arbejde. Nogle dage er hårdere end andre – derfor er det også vigtigt, at forholdene omkring dig bidrager til god trivsel i dit arbejdsliv. I den forbindelse spiller udluftning og ventilation på arbejdspladsen en stor og betydelig rolle. Uden den rette udluftning og ventilation kan indeklimaet svækkes, hvilket kan påvirke medarbejdernes ve og vel.

 

Heldigvis er det nemt at optimere indeklimaet nu og her. Hvis ikke der er installeret udluftning og ventilationsanlæg i de mange forskellige rum, kan du overveje at ty til de mange forskellige udgaver, som findes på nettet. En oplagt mulighed kunne være en tårnventilator med fjernstyring, da fjernstyringen gør det nemt at justere og tilpasse ventilationen efter rummets behov.

Hvad med en lyssensor?
Har du fundet frem til den helt rette belysning, kan du vælge at gå skridtet videre og overveje om en lyssensor i virksomhedens forskellige lokaler, vil kunne være en fordel. Med en lyssensor monteret kan du optimere effektiviteten i virksomheden yderligere, da medarbejderne slipper for at skulle finde stikkontakten og tænde lyset hver gang, de træder ind i et rum.

Når du vælger en lyssensor, er det dog vigtigt, at den er velfungerende og ikke reagerer forsinket, da dette blot resulterer i en uønsket frustration.

Send til en kollega

0.047