Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/133328891.aspx
Udbyder
Fællesindkøb Fyn
Vindere
(30.11.2020)
SEAS-NVE STRØMMEN A/S
4520 Svindinge
Opdateringer
II.2.4
I stedet for:
Udbuddet omfatter udarbejdelse og indberetning af energimærker samt 6 optioner på tilkøbsydelser.
Formålet med energimærkningen er at give kommunerne overblik over den aktuelle energimæssige status pr. bygning med henblik på at identificere rentable energibesparelser.
Opgaven skal afsluttes inden for 18 måneder efter kontraktindgåelse.
Energimærkningen vil i udgangspunktet omfatte 323 bygningsenheder, idet der tages forbehold for anskaffelse og afhændelse af ejendomme i løbet af kontraktperioden. Alle bygningsenheder befinder sig inden for de respektive kommuners geografiske grænser. Det samlede bygningsareal estimeres til ca. 400 000 kvm.
*Særlige vilkår: Ansøger er forpligtet til at acceptere og ved eventuel indgåelse af kontrakt overholde ordregivers arbejdsklausul (Udbudsmaterialets Bilag 3).
Læses:
Udbuddet omfatter udarbejdelse og indberetning af energimærker samt 6 optioner på tilkøbsydelser.
Formålet med energimærkningen er at give kommunerne overblik over den aktuelle energimæssige status pr. bygning med henblik på at identificere rentable energibesparelser.
Opgaven skal afsluttes inden for 18 måneder efter kontraktindgåelse.
Energimærkningen vil i udgangspunktet omfatte 315 bygningsenheder, idet der tages forbehold for anskaffelse og afhændelse af ejendomme i løbet af kontraktperioden. Alle bygningsenheder befinder sig inden for de respektive kommuners geografiske grænser. Det samlede bygningsareal estimeres til ca. 400 000 kvm.
*Særlige vilkår: Ansøger er forpligtet til at acceptere og ved eventuel indgåelse af kontrakt overholde ordregivers arbejdsklausul (Udbudsmaterialets Bilag 3).
II.2.4
I stedet for:
Energimærkningen vil i udgangspunktet omfatte 323 bygningsenheder, idet der tages forbehold for anskaffelse og afhændelse af ejendomme i løbet af kontraktperioden.
Læses:
Energimærkningen vil i udgangspunktet omfatte 315 bygningsenheder, idet der tages forbehold for anskaffelse og afhændelse af ejendomme i løbet af kontraktperioden.
Levering af lovpligtig energimærkning (genudbud)
Fællesindkøb Fyn
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Faaborgvej 19
By: Gislev
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 5854
Land: Danmark
Kontaktperson: Bjarne Roe Iversen
E-mail: bi@fmk.dk
Telefon: +45 72531183
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/133328891.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmk.dk
By: Kerteminde
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: kommune@kerteminde.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kerteminde.dk
By: Rudkøbing
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.langelandkommune.dk
Del II: Genstand
EU-udbud 2020: Levering af lovpligtig energimærkning (genudbud)
Nærværende udbud vedrører kontrakt om levering af lovpligtig energimærkning til Faaborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Langeland Kommune.
Tryk her https://permalink.mercell.com/133328891.aspx
Udbuddet omfatter udarbejdelse og indberetning af energimærker samt 6 optioner på tilkøbsydelser.
Formålet med energimærkningen er at give kommunerne overblik over den aktuelle energimæssige status pr. bygning med henblik på at identificere rentable energibesparelser.
Opgaven skal afsluttes inden for 18 måneder efter kontraktindgåelse.
Energimærkningen vil i udgangspunktet omfatte 323 bygningsenheder, idet der tages forbehold for anskaffelse og afhændelse af ejendomme i løbet af kontraktperioden. Alle bygningsenheder befinder sig inden for de respektive kommuners geografiske grænser. Det samlede bygningsareal estimeres til ca. 400 000 kvm.
*Særlige vilkår: Ansøger er forpligtet til at acceptere og ved eventuel indgåelse af kontrakt overholde ordregivers arbejdsklausul (Udbudsmaterialets Bilag 3).
Option 1: Stykpris for registrering af klimaskærm
Klimaskærmen skal registreres i punktopstilling uden brødtekst.
Option 2: Stykpris for registrering af energimåler og vandmåler
Energimåleren henholdsvis vandmåleren skal registreres på tegning, der tages foto af måleren til brug for senere identifikation.
Option 3: Stykpris for registrering af el-tavle
El-tavlen skal registreres på tegning (én tegning pr. bygning). Der tages foto af tavlen til brug for senere identifikation.
Option 4: Timepris for supplerende ydelser - assistent
Med supplerende ydelser forstås ydelser, der har tydelig sammenhæng med energimærkningsydelsen. Der ønskes en timepris for ydelser udført af personale på assistentniveau.
Option 5: Timepris for supplerende ydelser - energikonsulent
Med supplerende ydelser forstås ydelser, der har tydelig sammenhæng med energimærkningsydelsen. Der ønskes en timepris for ydelser udført af personale på energikonsulentniveau.
Option 6: Timepris for supplerende ydelser - specialist
Med supplerende ydelser forstås ydelser, der har tydelig sammenhæng med energimærkningsydelsen. Der ønskes en timepris for ydelser udført af personale på specialistniveau.
Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delkontrakter, idet vurderingen har været, at der ved en samlet kontrakt opnås de mest fordelagtige vilkår, herunder de bedste priser, samt at en opdeling ud fra markedsmæssige forhold ikke ville give yderligere aktører anledning til at søge om prækvalifikation.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal opfylde mindstekravet om at være certificeret energimærkningsfirma iht. BEK nr. 793 af 7. august 2019 om energimærkning af bygninger.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudslovens § 142:
En egenkapital, som i henhold til ansøgers senest godkendte årsregnskab udgør minimum 3 000 000 DKK ultimo året samt en soliditetsgrad, der udgør minimum 20 % ultimo året.
Gyldig professionel ansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet, jf. udbudslovens § 143:
Op til 3 referencer af energimærkningsydelser, som er afsluttet inden for de seneste 4 år og som ansøger finder har betydeligst relevans i forhold til ydelserne i nærværende udbud.
Referencerne skal indeholde:
- En beskrivelse af den ydelse, der er udført
- Periode for udførelsen
- Kontaktperson på den kunde, der har modtaget ydelsen, med angivelse af telefonnummer og e-mailadresse, idet den pågældende vil blive kontaktet.
- Blandt de ansøgere, der bekræfter ikke at være omfattet af de obligatoriske og de anførte frivillige udelukkelsesgrunde (jf. denne bekendtgørelses pkt. IV.3) samt opfylder mindstekravene for deltagelse (jf. denne bekendtgørelses pkt. III.1, III.2 og III.3) udvælges op til 5, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages 5 eller flere konditionsmæssige og egnede ansøgninger.
I tilfælde af at der ikke modtages 5 konditionsmæssige og egnede ansøgninger, udvælges det antal, der opfylder kravene, så længe antallet af udvalgte ansøgninger kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker på grundlag af de referencer, som ordregiver vurderer dokumenterer højest relevans ift. den udbudte opgave, idet der vil blive lagt særlig vægt på de refererede ydelsers:
- Volumenmæssige omfang opgjort i antal etagemeter
- Tidsmæssige omfang opgjort i mandår og længde på udførelsesperiode.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger skal bekræfte ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3, og § 136 (se ESPD'ets afsnit "ESPD - Udelukkelsesgrunde").
Ansøger skal derudover bekræfte ikke at være omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPD'ets afsnit "Udelukkelse"):
- Ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Ansøger er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Ansøger har i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
- Ansøger har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
- Ansøger har væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt, og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
- Ansøger har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
— Den vindende tilbudsgiver skal, inden resultatet af udbuddet kan meddeles, dokumentere sin opfyldelse af egnethedskriterierne og ikke-opfyldelse af udelukkelsesgrundene i henhold til det udfyldte ESPD ved at fremlægge følgende dokumenter:
- Serviceattest, som på ansøgningstidspunktet ikke er ældre end 6 måneder.
Såfremt ansøger er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
- Seneste årsregnskab (årsrapport).
- Dokumentation for gældende professionel ansvarsforsikring.
- Dokumentation for, at ansøger er certificeret energimærkningsvirksomhed.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk