Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://app.byggeprojekt.dk/public/1623-Totalraadgiverudbud_Lolland_2020
Anmodning om deltagelse
Udbyder
Boligkontoret Danmark
Opdateringer
Ordregiver har foretaget en fornyet gennemgang af genhusningsprincipperne for både Apotekervænget i Sakskøbing og Rosenparken i Nakskov, som er afspejlet i tidsplanen og betalingsplanen.
Ved denne gennemgang er der fundet en uhensigtsmæssighed. Ordregiver ønsker derfor at ændre genhusningsplanerne og derved udførelsesfasens udstrækning med den konsekvens, at der er et behov for at ændre i kontraktgrundlaget, herunder projektets tids- og betalingsplan. Da disse ændringer i kontraktgrundlaget indebærer en ændring af grundlæggende elementer i udbuddet, er ordregiver forpligtet til at gennemføre ændringerne i forbindelse med gennemførelse af et nyt udbud.
Ordregiver vælger på dette grundlag at annullere det igangværende udbud.
Totalrådgivningsudbud Lolland 2020 - Rosenparken - Apotekervænget
Boligkontoret Danmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Havneholmen 21
By: København
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Møgelgaard Jensen
E-mail: smje@bdk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bdk.dk
Postadresse: Parallelvej 2
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnete Brøsted
E-mail: agbr@cowi.com
Telefon: +45 28916041
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.cowi.com
Del II: Genstand
Totalrådgivningsudbud Lolland 2020 - Rosenparken - Apotekervænget
Udbuddet omfatter Boligkontoret Danmarks udbud af totalrådgivning i forbindelse med 3 opgaver på Lolland:
For Nakskov Almene Boligselskab udbydes 2 opgaver ved Rosenparken i Nakskov:
- En støttet renovering af eksisterende boligblokke, herunder klimaskærm og installationer, og ombygning af eksisterende stueplansboliger til tilgængelige boliger inkluderet nedrivning af eksisterende boligblokke, samt
- nyopførelse af rækkehuse.
Disse opgaver hænger tæt sammen, da boligerne der nedrives, først skal bruges til midlertidig genhusning for beboerne hvis boliger skal renoveres.
For Sakskøbing Boligselskab udbydes ved Apotekervænget:
- En støttet renovering af eksisterende boligblokke, herunder klimaskærm, samt ombygning af eksisterende stueplansboliger til tilgængelige boliger.
Totalrådgiveren skal varetage færdigprojektering, udbud, byggeledelse, tilsyn, aflevering og 1. års gennemgang.
Opgaven skal løses både på Rosenvænget i Nakskov og på Apotekervænget i Sakskøbing.
Sagen udbydes som et begrænset EU-udbud i henhold til udbudslovens regler.
Kun prækvalificerede ansøgere vil kunne give tilbud på opgaven. Ønsker man at blive prækvalificeret, skal man sende en ansøgning herom. Boligkontoret Danmark agter at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud på den udbudte opgave.
Såfremt Boligkontoret modtager ansøgning fra flere end 5 egnede ansøgere, vil Boligkontoret foretage en udvælgelse af de 5 bedst egnede ansøgere, idet denne udvælgelse vil ske ud fra de objektive kriterier, som står beskrevet nedenfor.
Prækvalifikationsbetingelserne indeholder oplysninger om vilkårene for afgivelse og vurdering af prækvalifikationsansøgninger.
Udbuddet gennemføres elektronisk og ved brug af webportalen Byggeprojekt, hvor det samlede udbudsmateriale er tilgængeligt, og hvor ansøgning om prækvalifikation som tilbud skal afleveres elektronisk.
Udbudstidsplan for prækvalifikation, tilbudsfase og det efterfølgende projektforløb er vedlagt udbudsmaterialet.
Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeret på grundlag af tildelingskriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Er der flere end 5 egnede ansøgere, vil bygherre foretage en udvælgelse af de bedst egnede. Udvælgelsen vil blive foretaget på baggrund af en samlet vurdering af de fremsendte referencer. I vurderingen af referencerne vil bygherren lægge vægt på, at referencerne viser (i ikke prioriteret rækkefølge), at ansøger (sammen med eventuelle støttende enheder) har erfaring med:
— gennemførelse af nybyggeri indenfor det almene område
— gennemførelse af renovering indenfor det almene område
— gennemførelse af byggeri i rollen som totalrådgiver med tilknyttede underrådgivere samt styring af processen med færdigprojektering
— gennemførelse af udbud af entrepriser – herunder både hoved-, stor- og fagentrepriser og styring af udførelsen
— gennemførelse af rækkehusbyggerier
— gennemførelse af boligrenoveringer i beboede bebyggelser.
Antallet af egnede referencer der lever op til ovenstående kriterier vægtes positivt. Dvs. 5 egnede referencer vægter højere end f.eks. 3 egnede referencer.
Krav om opfyldelse af sociale klausuler forefindes i udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For at sikre at ansøgeren har en tilstrækkelig kapacitet til at løfte opgaven, er det et mindstekrav, at ansøgeren har gennemført mindst 2 tilsvarende projekter sideløbende som totalrådgiver indenfor de seneste 5 år. Med tilsvarende projekter menes projekter der har et tilsvarende omfang som disse dvs. ca. 65 mio. DKK anlægsudgift inkl. moms.
Der må maksimalt fremsendes 5 referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk