Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1d35b2ba-cb07-4076-b18e-eeaff73a3140/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1d35b2ba-cb07-4076-b18e-eeaff73a3140/homepage
Udbyder
Ikast-Brande Kommune
Vindere
(18.11.2020)
Aura Energi
Galten
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 21-09-2020
Time: 10:00
Læses:
Dato: 28-09-2020
Time: 10:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 21-09-2020
Time: 10:00
Læses:
Dato: 28-09-2020
Time: 10:00
Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og trafiksignalanlæg
Ikast-Brande Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189617
Postadresse: Rådhusstrædet 6
By: Ikast
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7430
Land: Danmark
Kontaktperson: Kenneth Munck
E-mail: kenneth.munck@lightbureau.com
Telefon: +45 50601360
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ikast-brande.dk/
Del II: Genstand
Udbud af drift og vedligeholdelse af vejbelysning og trafiksignalanlæg
Ikast Brande Kommune (herefter "Kommunen") udbyder drift og vedligehold af kommunens vejbelysnings- og trafiksignalanlæg.
Udbuddet omhandler drift og vedligehold af i alt 11.281 armaturer og 15 trafiksignalanlæg. Disse er primært placeret på offentlige vej og stier samt private fællesveje og stier, jf. bilag A, anlægsdata. I det omfang Kommunen i kontraktperioden overtager yderligere armaturer på strækninger, hvor Kommunen er vejmyndighed, vil disse også indgå. Med "Belysningsanlæg" forstås vejbelysnings- og trafiksignalanlæg, herunder master, armaturer, lyskilder, kabler, forsynings- og styreskabe, måler- og elskabe.
Kommunen udbyder denne opgave med henblik på at identificere den virksomhed ("Leverandøren"), som fremadrettet skal varetage drift og vedligehold af belysningsanlægget.
Udbud af drift og vedligeholdelse af vejbelysning og trafiksignalanlæg
2 x1 år.
Forlængelse af driftskontrakten med 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav om tilbudsgivers miljøledelsessystem, kvalitetssikringssystem og kvalitetsledelsessystem (jf. ESPD-dokumentet, pkt. IV.D).
- Miljøledelsessystem ISO14001 eller tilsvarende
- Kvalitetssikringssystem ISO9001 eller tilsvarende
- Kvalitetsledelsessystem (KLS) jf. Sikkerhedsstyrelsens krav.
Dokumentation: Tilbudsgiver skal kunne dokumentere dennes miljøledelsessystem, kvalitetssikringssystem og kvalitetsledelsessystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et angive følgende oplysninger:
For det seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
- Tilbudsgivers soliditetsgrad i %, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.
For de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
- Tilbudsgivers egenkapital, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.
- Tilbudsgivers omsætning, jf. ESPD'et, pkt. IV.B.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (fx. støttevirksomhed) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/ underleverandøren.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder desuden, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring (se vedlagte støtteerklæring) eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte Kontrakt.
Dokumentation: Tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende tilbudsgivers seneste 3 godkendte årsregnskab. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:
1) Soliditetsgrad på minimum 15 % i det seneste afsluttede regnskabsår.
2) Samlet omsætning på minimum 10 mio. DKK pr. år i hver af de seneste 3 regnskabsår.
3) Positiv egenkapital de seneste 3 regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et angive følgende oplysninger:
- Referencer med oplysning om tilbudsgivers mest relevante erfaring med tilsvarende opgaver inden for de seneste 3 år, jf. ESPD'et pkt. IV.C.
- Antallet af virksomhedens ledende medarbejdere de seneste 3 år, jf. ESPD'et pkt. IV.C.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx. støttevirksomhed) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Kommunen for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet. Tilbudsgiver skal kunne dokumentere det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede de seneste 3 år fordelt på overmontører i form af en erklæring herom fra virksomheden.
Bemærk: For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, gælder desuden, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge støtteerklæring (se vedlagte støtteerklæring) eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:
1) Tilbudsgiver skal have udført mindst en tilsvarende opgave udført inden for de seneste 3 år.
Med "tilsvarende opgaver" forstås:
- Drift og vedligeholdelse af:
i) vejbelysnings- og
ii) trafiksignalanlæg med en kontraktværdi på mindst 700 000 DKK ekskl. moms pr. år.
Referencerne bør indeholde: Beskrivelse af arbejdet/opgaven, herunder fordelingen af drift- og vedligeholdelsesopgaver på vejbelysningsanlæg og trafiksignalanlæg og, kontraktsum pr. år fordelt pr. opgave i) og ii), tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af opgaven (kontaktoplysninger på kontaktperson).
2) Tilbudsgivers gennemsnitlige antal ledende medarbejdere i virksomheden de seneste 3 år skal være minimum 2 overmontør (ledende medarbejder).
Kontrakterne indeholder bodsbestemmelser om:
— 5 000 DKK pr. påbegyndt døgn ved forsinket afhjælpning
— 500 DKK pr. kalenderdag for manglende eller forsinket levering af dokumenter.
I driftskontrakten skal leverandøren stille sikkerhed for sine forpligtelser på anfordringsvilkår.
I driftskontrakten er fastsat kontraktvilkår vedrørende etik, social ansvar og arbejds- socialklausuler (bilag 2).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende punkter i ESPD'et skal udfyldes:
Del III: (alle punkter):
A: Grunde vedrørende straffedomme
B: Grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
C: Grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger.
Bemærk: Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, eller en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(7), vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgiver må forvente en ekspeditionstid for serviceattesten på 2-3 uger og opfordres til at indhente den i god tid. Kommunen vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. juli 2020.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk