Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/825
Udbyder
Silkeborg Forsyning A/S
Vindere
Valgt firma
(27.11.2020)
Daka Refood
Lundagervej 21
8722 Hedensted
Behandling af madaffald (kildesorteret organisk dagrenovation; KOD)
Silkeborg Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31935520
Postadresse: Tietgensvej 3
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Bang Jensen
E-mail: mail@silkeborgforsyning.dk
Telefon: +45 89206400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk
Del II: Genstand
Behandling af madaffald (kildesorteret organisk dagrenovation; KOD)
SGA udbyder hermed behandling af kildesorteret organisk dagrenovation i Silkeborg Kommune i offentligt udbud efter reglerne i udbudslovens afsnit II.
Behandlingsopgaven udbydes for en periode på 2 år med start den 1. januar 2021 og med udløb den 31. december 2021.
Behandlingsopgaven i Silkeborg Kommune omfatter følgende overordnede aktiviteter:
— Behandling af madaffald indsamlet i Silkeborg Kommune, med henblik på produktion af biogas og jordforbedringsmiddel.
— Eventuel transport fra Affaldscenter Tandskov til behandlingsanlægget.
Tilbudsgiver skal afgive et samlet tilbud på afhentning og behandling af madaffald fra Silkeborg Kommune baseret på afgivelse af priser på begge ydelser i tilbudslisten.
Silkeborg Kommune
SGA udbyder hermed behandling af kildesorteret organisk dagrenovation i Silkeborg Kommune i offentligt udbud efter reglerne i udbudslovens afsnit II.
Behandlingsopgaven udbydes for en periode på 2 år med start den 1. januar 2021 og med udløb den 31. december 2021.
Behandlingsopgaven i Silkeborg Kommune omfatter følgende overordnede aktiviteter:
— Behandling af madaffald indsamlet i Silkeborg Kommune, med henblik på produktion af biogas og jordforbedringsmiddel.
— Eventuel transport fra Affaldscenter Tandskov til behandlingsanlægget.
Tilbudsgiver skal afgive et samlet tilbud på afhentning og behandling af madaffald fra Silkeborg Kommune baseret på afgivelse af priser på begge ydelser i tilbudslisten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD’en som foreløbigt bevis erklærer at opfylde:
— at have en gennemsnitlig årsomsætning på 4 mio. DKK over de seneste 3 år, hvor der foreligger årsregnskab, og
— har en soliditetsgrad på mindst 18 % i det seneste afsluttede regnskabsår, hvor der foreligger årsregnskab.
Før beslutning om tildeling af kontrakten skal SGA kræve, at den tilbudsgiver, til hvem SGA har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger endelig dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de i ESPD’en afgivne oplysninger.
Tilbudsgiver skal i ESPD’en erklære, at tilbudsgiver i løbet af de seneste 3 år har udført mindst én behandlingsopgave af madaffald fra husholdninger.
I ESPD'en skal tilbudsgiver således oplyse minimum én af sådanne referencer efter følgende opskrift:
— beskrivelse af behandlingsopgaven
— mængde omfattet af behandlingsopgaven
— kontraktperiode med angivelse af start og sluttidspunkt
— kundens navn og kontaktoplysninger.
Alternativt kan tilbudsgiver vedlægge en referenceliste, hvori oplysningerne fremgår.
Før beslutning om tildeling af kontrakten skal SGA kræve, at den tilbudsgiver, til hvem SGA har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger endelig dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de i ESPD’en afgivne oplysninger.
Del IV: Procedure
Silkeborg
Det vil ikke være muligt at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
1. oktober 2021
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk