Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vajaulcqgs
Udbyder
Vejdirektoratet
Opdateringer
II.2.11)
I stedet for:
Beskrivelse af optioner:
Se afsnit 2, b) i udkast til aftale om rådgivning og bistand ved Busterminal Dybbølsbro, København.
Læses:
Beskrivelse af optioner:
Se afsnit 4, b) i udkast til aftale om rådgivning og bistand ved Busterminal Dybbølsbro, København.
Busterminal Dybbølsbro, København
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By: København
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2640
Land: Danmark
Kontaktperson: Niels Arend Koefoed
E-mail: nak@vd.dk
Telefon: +45 72442620
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://lp.vejdirektoratet.dk/DA/vejsektor/leverandoerportal/Sider/Aktuelleudbud.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
Busterminal Dybbølsbro, København
Rådgivning vedr. etablering af busterminal ved Dybbølsbro i København omfattende detailprojektering af terminal anlæg og -bygning, i forbindelse til Dybbølsbro samt hardware til wayfindingsystem. Derudover fagtilsyn i anlægsfase.
Rådgivning vedr. etablering af busterminal ved Dybbølsbro i København omfattende detailprojektering af terminal anlæg og -bygning, forbindelse til Dybbølsbro samt hardware til wayfindingsystem. Derudover fagtilsyn i anlægsfase.
Se afsnit 2, b) i udkast til aftale om rådgivning og bistand ved Busterminal Dybbølsbro, København.
Den anslåede værdi, jf. afsnit II.1.5) er udtryk for et skøn. Kontraktværdien forventes at blive mellem 2 mio. DKK og 3 mio. DKK, ekskl. moms.
Den anslåede varighed jf. afsnit II. 2.7) er udtryk for et skøn.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om virksomhedens nettoomsætning for det seneste regnskabsår (revisorpåtegnet eller kopi af årsregnskab). For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode som muligt. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underrådgivere eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiverråder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse. Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underrådgivere, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Nettoomsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 4 mio. DKK.
Tilbudsgiver skal fremsende referenceliste med projekter indenfor de seneste 5 år, der omfatter:
- Projektering af vejanlæg og bygninger indeholdende elevator
- Projekter med direkte grænseflade til jernbaner og indeholdende CSM-proces
- Fagtilsyn i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder.
(Referencer kan enten beskrives i ESPD eller vedlægges tilbuddet som særskilt bilag).
Kravet til referencerne er udvidet fra 3 til 5 år for at sikre tilstrækkelig konkurrence, da der formentlig kun er udført et begrænset antal tilsvarende opgaver indenfor de seneste 3 år.
Referencelisten bør indeholde oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, evt. udførelsestidspunkt samt kort beskrivelse af projektet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder,
Skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet tilbudsgivers samlede referencer skal opfylde mindstekravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre
enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på at opfylde mindstekravet.
Erfaring indenfor de seneste 5 år med:
- Projektering af vejanlæg og bygninger indeholdende elevator
- Projekter med direkte grænseflade til jernbaner og indeholdende CSM-proces
- Fagtilsyn i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Dahlerups Pakhus Langelinie Allé 17
By: København Ø
Postnummer: 2100
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: NA
Land: Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12. maj 2010, med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk. 2.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktensvidereførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk