Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 024-050961
Offentliggjort
03.02.2018
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
06.03.2018 Kl. 12:00

Addresse
Filmby Aarhus, Lene Berstrand
Filmbyen 23,1
8000 Aarhus C
Kontaktperson: Lene Berstrand
Telefon: +45 89404873
E-mail: Filmby@aarhus.dk

Udbyder

Filmby Aarhus

Opdateringer

Rettelse
(07.02.2018)



Yderligere oplysninger
Udbudsmaterialet indeholder arbejdsklausul samt uddannelsesklausul.
De frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 nr 1, 2, 4, 5, 7 finder anvendelse i udbuddet.

Annullering
(03.07.2018)

Ved beregning af den samlede pris, for 4 år + 2 års option, får vi et spænd i prisen, mellem laveste pris og højeste pris, på 97%. Dermed kommer vi en situation, hvor hverken vores primære eller sekundære evalueringsmodel er dækkende, jf. udbudsbetingelserne. Vi havde antaget et maksimalt prisspænd på 90%.
Da evalueringsmodellen er et grundlæggende element i udbuddet, som ikke kan ændres, er vi derfor nødsaget til at annullere udbuddet.

Rengøring i FIlmby Aarhus


Filmby Aarhus

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Filmby Aarhus
55133018
Filmbyen 23,1
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Lene Berstrand
Telefon: +45 89404873
E-mail: Filmby@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://filmbyaarhus.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Filmby Aarhus, Lene Berstrand
55133018
Filmbyen 23,1
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Lene Berstrand
Telefon: +45 89404873
E-mail: Filmby@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://filmbyaarhus.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Begrænset udbud af rengøring i FIlmby Aarhus

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90911100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Opgaven omfatter rengøring af Filmby Aarhus på ca. 3 000 m2 (rengjort areal).

Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud i henhold til lov nr. 1564 af 15.12.2015, "Udbudsloven", hvilket betyder, at kun ansøgere der udvælges (prækvalificeres) har ret til at give tilbud.

Den udbudte kontrakt træder i kraft 1. september 2018.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 649 400.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Opgaven omfatter rengøring af Filmby Aarhus ca. 3.000 m2 (rengjort areal).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 649 400.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

2X12 måneder

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ordregiver har til hensigt at opfordre 5-7 ansøgere til at afgive tilbud. Udvælgelsen af ansøgerne vil ske blandt de virksomheder, der har den fornødne kapacitet til at løfte den udbudte opgave. Såfremt flere end 7 ansøgere opfylder ordregivers minimumskrav til egnethed, udvælger ordregiver de 7 ansøgere, som er bedst egnede.

Til at løse opgaver af den pågældende art. Ordregiver vil som udgangspunkt prækvalificere 7 firmaer, hvis de vurderes til at være egnede. Kun hvis 1 eller 2 firmaer adskiller sig væsentligt fra de andre 5 egnede firmaer i økonomisk og teknisk/faglig kapacitet, vil ordregiver kun prækvalificere 5 firmaer.

Udvælgelsen af de bedst egnede virksomheder vil ske på baggrund af en samlet vurdering ud fra følgende objektive og ikke-diskriminerende kriterier:

Udvælgelsen blandt de mest relevante referencer set i forhold til den konkret udbudte opgave. Ved vurderingen heraf tillægges det betydning, at referencerne illustrerer erfaring med opgaver, der ligner den konkrete rengøringsopgave, det vil f.eks. sige bygningsforhold, kvadratmeterantal, antal brugere, kontraktens værdi osv. Ansøgerne bedes i ESPD`ets del V beskrive, hvorledes ansøger opfylder disse kriterier, som anvendes til at begrænse antallet af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.

Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD’ere hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Option på den daglige rengøring af fællesarealerne i den nye bygning i Filmbyen, hvor fællesarealerne udgør ca. 500 m2. Option på tilkøb af rengøring på bestilling af mødelokaler i den nye bygning, lokalerne udgør ca. 100 m2.

Forventet færdig sommeren 2019.

Det vil være muligt for at forlænge aftalen på uændrede vilkår i op til yderligere 2x12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der er sociale klausuler, uddannelsesklausuler og arbejdsklausuler i udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/03/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 10/04/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 8 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Alle 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3 stk.

1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41415000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/02/2018

Send til en kollega

0.131