Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 035-077202
Offentliggjort
20.02.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
21.03.2018 Kl. 14:00

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204206&B=BANEDANMARK

Udbyder

Banedanmark

Delkontrakter på Manuelle Sporydelser


Banedanmark

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Banedanmark
18632276
Amerika Plads 15
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Henrik Hastrup Madsen
Telefon: +45 82340000
E-mail: UBmanuelSPOR@BANE.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204206&B=BANEDANMARK
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204206&B=BANEDANMARK
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Delkontrakter på Manuelle Sporydelser

 

Sagsnr.: 2018 - 2558
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Banedanmark ønsker at indgå 6 delkontrakter for køb af diverse sporydelser af overvejende manuel karakter. Delkontakterne er inddelt som følgende: Kategori A: Sveller Delkontrakt 1: Vest (Jylland og Fyn). Delkontrakt 2: Øst (Sjælland ekskl. S-banen). Kategori B: Skinner Delkontrakt 3: Nord- og Midtjylland. Delkontrakt 4: Sydjylland og Fyn. Delkontrakt 5: Sjælland ekskl. S-banen. Kategori C: Sveller og skinner på S-banen Delkontrakt 6: S-banen. Delkontrakterne indgås som rammeaftaler, og de estimerede mængder i udbudsmaterialet kan ændre sig i kontraktperioden.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 4
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

 

Banedanmark har for kategorierne A og B fastlagt begrænsning på antallet af delkontrakter, som kan tildeles samme leverandør. Begrænsningen samt beskrivelse af retningslinjerne herfor fremgår af Udbudsbetingelserne punkt 6.2.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delkontrakt 1: Sveller, Vest (Jylland og Fyn)

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50220000
50225000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
NUTS-kode: DK042
NUTS-kode: DK041
NUTS-kode: DK032
NUTS-kode: DK031
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delkontrakten omfatter udveksling af sveller samt tilknyttede ydelser i det geografiske område Jylland og Fyn.

Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delkontrakt 2: Sveller, Øst (Sjælland ekskl. S-banen)

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50220000
50225000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
NUTS-kode: DK021
NUTS-kode: DK02
NUTS-kode: DK013
NUTS-kode: DK012
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delkontrakten omfatter udveksling af sveller samt tilknyttede ydelser i det geografiske område Sjælland

(eksklusiv S-banen).

Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delkontrakt 3: Skinner, Nord- og Midtjylland

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50220000
50225000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
NUTS-kode: DK042
NUTS-kode: DK041
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delkontrakten omfatter udveksling af skinner samt tilknyttede ydelser, herunder svejseydelser, i det geografiske område Nord- og Midtjylland.

Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delkontrakt 4: Skinner, Sydjylland og Fyn

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50220000
50225000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
NUTS-kode: DK031
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delkontrakten omfatter udveksling af skinner samt tilknyttede ydelser, herunder svejseydelser, i det geografiske område Sydjylland og Fyn.

Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delkontrakt 5: Skinner, Sjælland (ekskl. S-banen)

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50220000
50225000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
NUTS-kode: DK021
NUTS-kode: DK013
NUTS-kode: DK012
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delkontrakten omfatter udveksling af skinner samt tilknyttede ydelser, herunder svejseydelser, i det geografiske område Sjælland, dog ekskl. S-banen.

Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delkontrakt 6: Sveller og skinner, S-Banen

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50220000
50225000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
NUTS-kode: DK013
NUTS-kode: DK012
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delkontrakten omfatter udveksling af skinner og sveller samt tilknyttede ydelser, herunder svejseydelser, i område S-banen.

Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.

Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Der henvises til udbudsmaterialet. Der stilles ikke krav om sikkerhedsstillelse.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Betalingsvilkår fremgår af udbudsmaterialet.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt Delkontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks.et konsortium) skal deltagerne i sammenslutningen hæfte solidarisk, direkte og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af den tildelte kontrakt samt udpege en fælles befuldmægtiget.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Fremgår af udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 6
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/03/2018
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/06/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 21/03/2018
Tidspunkt: 14:30
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

A) Generel information om nærværende udbudsprocedure fremgår af Banedanmarks hjemmeside på Banedanmarks udbudsplan:https://banedktenderplan.tricommerce.dk/#/list/current/details/BDK00111. Udbuddet, udbudsmaterialet, findes på følgende hjemmeside https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=Banedanmark under ”igangværende udbud”. For at få adgang til udbudsmaterialet skal interesserede virksomheder registreres som tilbudsgiver – dette sker på førnævnte hjemmeside under punktet ” Online registrering”.

I tilbudsfasen vil alt relevant materiale, herunder spørgsmål og svar, blive publiceret digitalt via EU-Supply.

Interesserede bedes holde sig orienteret via førnævnte link på EU-supply. Eventuelle spørgsmål i forbindelse med nærværende udbudsprocedure skal stilles til Banedanmarks kontaktperson, jf. Udbudsbetingelserne pkt 1.3.

B) Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse nr. 1624 af 15. dec. 2015 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden forvand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (implementeringsbekendtgørelsen) § 11. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks.et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. For nærmere vejledning til udfyldelsen af ESPD henvises til Udbudsbetingelserne.

C) Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§151 og 152, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11. Banedanmark kan kræve fremlæggelse af dokumentation på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen såfremt det skønnes nødvendigt.

D) En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. implementeringsbekendtgørelsen § 10, stk. 1, nr. 1, med mindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 2.

E) Såfremt tilbudsgiver på baggrund af den fastlagte evalueringsmodel står til at få tildelt flere delkontrakter end det maksimale antal, som tilbudsgiveren kan få tildelt, vil tildelingen af delkontrakter ske på baggrund af retningslinjerne i udbudsbetingelserne pkt. 6.2.

F) Fremgangsmåde for fremsendelse af tilbud fremgår af Udbudsbetingelserne pkt. 4.

G) Banedanmark kan anmode tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, nr. 4, hvis tilbuddet ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/02/2018

Send til en kollega

0.237