Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/88098102.aspx
Udbyder
Herning Kommune
Vindere
Valgte firmaer
(08.09.2018)
Årstiderne Arkitekter A/S
Papirfabrikken 24.2
8600 Silkeborg
(08.09.2018)
SKALA ARKITEKTER A/S
Rædersgade 3
8700 Horsens
(08.09.2018)
Rambøll Danmark
Olof Palmes Alle 22
8200 Aarhus N
Totalrådgivning til Herning Kommune
Herning Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189919
Torvet 5
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Niels Hermansen
Telefon: +45 96282346
E-mail: niels.hermansen@herning.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/88098102.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.herning.dk/
Del II: Genstand
EU-Udbud, totalrådgivning til Herning Kommune
Udbudsforretningen omfatter totalrådgivning i forbindelse med bygge- og renoveringsopgaver samt ombygningsprojekter og renovering af eksisterende byggerier til Herning Kommune. Der henvises til udbudsdokumenterne.
Herning
Herning Kommune har til hensigt at indgå en rammeaftale med 3 leverandører. Under denne aftale vil der blive afholdt miniudbud blandt de valgte leverandører.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Der vil ske udelukkelse af tilbudsgiveren, såfremt tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Nøgletal i form af overskudsgrad, soliditetsgrad og egenkapital.
- Minimumskravet til overskudsgraden er 2%,
- Minimumskravet til soliditetsgraden er 15%,
- Minimumskravet til egenkapital er 2 000 000 DKK.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Cand. Arch med min. 5 års erfaring inden for det pågældende område (daginstitution, skole m.m):
- Projekteringsleder med min. 5 års erfaring,
- VVS ingeniør med min. 5 års erfaring,
- El ingeniør med min. 5 års erfaring,
- Konstruktionsingeniør med min. 5 års erfaring (yderligere krav vil fremgå af opgaven),
- Byggeleder med min. 5 års erfaring inden for fag-, hoved- eller totalentreprise,
- Bygningskonstruktør,
- Teknisk designer.
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere erfaring med totalrådgivning i forbindelse med bygge-anlægsopgaver til en værdi af mere end 15 000 000 DKK. Der skal kunne angives minimum 3 referencer som maksimalt må være 5 år gamle.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk