Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/691
Udbyder
Tårnby Kommune
Vindere
Murerarbejder
(27.11.2020)
Combi Byg A/S
Rødovre
Glarmesterarbejder
(27.11.2020)
Skou Gruppen A/S
Hørsholm
VVS-arbejder
(27.11.2020)
1. Combi Byg VVS ApS
Rødovre
Tagdækning- og tagisoleringsarbejder
(27.11.2020)
Møllesøe Gruppen ApS
Kastrup
Elektriker (Kommunikation og IT)
(27.11.2020)
Røder & Mortensens Eftf. A/S
Vanløse
Tømrer- og snedkerarbejder
(27.11.2020)
Skou Gruppen A/S
Hørsholm
Gulvbelægningsarbejder
(27.11.2020)
Snedkermester Arne Pedersen A/S
Greve
Elektriker (Service og bygningselektriker)
(27.11.2020)
Røder & Mortensens Eftf. A/S
Vanløse
Malerarbejder
(27.11.2020)
C.Møllmann & Co. A/S
Rødovre
Opdateringer
III.1.3
I stedet for:
Ansøger bedes anføre de op til fem (5) mest sammenlignelige referencer pr. delaftale, hvortil der søges om prækvalifikation.
Såfremt der oplyses flere referencer, vurderer ordregiver alene på de tre (3) nyeste referencer. Ved nyeste forstås uafsluttede referencer eller referencer med ophør nærmest tilbudsfristen. Hvis flere referencer er uafsluttede, vurderer ordregiver (hvor relevant) på referencerne med nyeste startdato.
Ansøger trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere referencer.
Referencerne skal være udført inden for de seneste fem (5) år regnet fra datoen for ansøgningsfristens udløb.
Ordregiver vil se bort fra referencer der er afsluttet mere end fem (5) år før ansøgningsfristen.
For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de seneste fem (5) år, vil ordregiver alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som ansøger har løst inden for de seneste fem (5) år regnet fra ansøgningsfristens udløb. Det er ansøgers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om.
Referencerne skal indeholde følgende:
Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som gør referencen sammenlignelig med den delaftale der søges prækvalifikation til. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start- og slutdatoer).
Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne. Hvor der er tale om løbende samarbejde oplyses værdien af opgaver, der er udført inden for de seneste fem (5) år.
Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under ”Beskrivelse”. For referencer som endnu ikke er afsluttet (hvor samarbejdet stadig pågår) efterlades feltet”Slutdato” blankt/tomt.
Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Ordregiver forstår følgende som sammenlignelige referencer:
1) At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4.
2( At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.
3) At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5 og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere.
4) At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler).
Læses:
Ansøger bedes anføre de op til fem (5) mest sammenlignelige referencer pr. delaftale, hvortil der søges om prækvalifikation.
Såfremt der oplyses flere referencer, vurderer ordregiver alene på de fem (5) nyeste referencer. Ved nyeste forstås uafsluttede referencer eller referencer med ophør nærmest tilbudsfristen. Hvis flere referencer er uafsluttede, vurderer ordregiver (hvor relevant) på referencerne med nyeste startdato.
Ansøger trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere referencer.
Referencerne skal være udført inden for de seneste fem (5) år regnet fra datoen for ansøgningsfristens udløb.
Ordregiver vil se bort fra referencer der er afsluttet mere end fem (5) år før ansøgningsfristen.
For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de senestefem (5) år, vil ordregiver alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som ansøger har løst inden for de seneste fem (5) år regnet fra ansøgningsfristens udløb. Det er ansøgers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om.
Referencerne skal indeholde følgende:
Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som gør referencen sammenlignelig med den delaftale der søges prækvalifikation til. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start- og slutdatoer).
Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne. Hvor der er tale om løbende samarbejde oplyses værdien af opgaver, der er udført inden for de seneste fem (5) år.
Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under ”Beskrivelse”. For referencer som endnu ikke er afsluttet (hvor samarbejdet stadig pågår) efterlades feltet”Slutdato” blankt/tomt.
Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Ordregiver forstår følgende som sammenlignelige referencer:
1) At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4.
2) At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.
3) At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5 og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere.
4) At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler).
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 03-04-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 05-06-2020
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Ordregiver har besluttet, at forlænge ansøgningsfristen med baggrund i den nuværende situation med Coronavirus (COVID-19) og de foranstaltninger, som er blevet indført for at hindre smittespredning, som kan have betydning for udbudsprocessen.
Rammeaftaler på håndværkerydelser for Tårnby Kommune
Tårnby Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 20310413
Postadresse: Amager Landevej 76
By: Kastrup
NUTS-kode: DK012
Postnummer: 2770
Land: Danmark
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.taarnby.dk
Del II: Genstand
Begrænset udbud af rammeaftaler på håndværkerydelser for Tårnby Kommune
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på håndværkerydelser for Tårnby Kommune.
Tømrer-og snedkerarbejder
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver, der kan forventes løst under delaftalen:
• Diverse reparationsarbejder
• Vindfang samt udskiftning af vinduer
• Glaslister
• Stern
• Træbeklædning
• Opsætning og reparationer af skærmvægge
• Opsætning og reparationer af gipsvægge og lofter
• Reparation af døre samt montering af nye døre.
Rammeaftalen kan forlænges op til 12 måneder.
Blandt de konditionsmæssige ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
- Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen):
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4.
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere.
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler).
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Elektriker (kommunikation/IT)
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver, der kan forventes løst under delaftalen:
• IT-kabling
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder.
Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe Ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
O Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen),
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med Ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler)
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Det er et mindstekrav, at virksomheder ved indgåelse af Rammeaftalen er optaget på Sikkerhedsstyrelsens liste over autoriserede virksomheder.
Elektriker (service og bygningselektriker)
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver, der kan forventes løst under delaftalen:
• Stærk- og svagstrømsarbejde
• Fejlfinding, reparation og udskiftning af eksisterende elinstallationer
• Reparation af udendørsbelysning
• Flytning af elinstallationer
• Etablering af nye installationer
• Diverse tavlereparationer
• Reparation og udskiftning af armatur
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder
Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe Ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
O Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen),
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med Ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler)
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Det er et mindstekrav, at virksomheder ved indgåelse af Rammeaftalen er optaget på Sikkerhedsstyrelsens liste over autoriserede virksomheder.
VVS-arbejder
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver, der kan forventes løst under delaftalen:
• Reparation og udskiftning af toiletter, blandingsbatterier og anden sanitet
• Fejlfinding, justering og regulering af varmeanlæg
• Rensning og afsyring af varmeveksler og varmtvandsbeholdere
• Fejlfinding og reparation af lækager
• Diverse arbejder på varmeanlæg, herunder udskiftning af radiatorer, pumper og termostater
• Diverse arbejder på brugsvandsinstallationer
• Gulvafløb og faldstammer
• Teknisk isolering
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder
Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe Ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
O Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen),
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med Ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler)
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Det er et mindstekrav, at virksomheder ved indgåelse af Rammeaftalen er optaget på Sikkerhedsstyrelsens liste over autoriserede virksomheder.
Malerarbejder
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver, der kan forventes løst under delaftalen:
• Spartling, opsætning af væv og maling af indvendige vægge samt loft
• Malerbehandling af udvendigt træ- og murværk
• Diverse reparationsarbejder
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder
Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe Ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
O Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen),
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med Ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler)
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Murerarbejder
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver, der kan forventes løst under delaftalen:
• Etablering, reparation og udskiftning af fliser, klinker, mursten, teglstenstage og fuger
• Reparation efter frostskader
• Diverse reparationsarbejde og pudsreparationer
• Udskiftning/erstatning af tagsten
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder.
Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe Ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
O Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen),
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med Ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler)
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Gulvbelægningsarbejder
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver, der kan forventes løst under delaftalen:
• Reparation og udskiftning af vinyl- og linoleumsbelægninger
• Afslibning, oliering/lakering af trægulve
• Gummigulve
• Fugefri gulve
• Lægning og reparation af trægulve
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder.
Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe Ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
O Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen),
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med Ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler)
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Glarmesterarbejder
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver der kan forventes løst under delaftalen:
• Udskiftning af ruder (herunder midlertidig afdækning)
• Omkitning af ruder
• Skifte ruder
• Udskiftning af vinduespartier og dørpartier
• Billeder og rammer
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder
Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe Ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
O Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen),
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med Ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler)
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Tagdækning- og tagisoleringsarbejder
Tårnby Kommune
Følgende beskrivelse er at betragte som en vejledende beskrivelse af de opgaver, der kan forventes løst under delaftalen:
• Almindeligt forekommende tagdækningsarbejde
• Tagpap
• Folie
• Blikarbejde, hvor det har naturligt sammenhæng med tagdækningsarbejdet.
• Grønne tage
• Tagrender – reparation og udskiftning
• Nedløb – i rustfrit materiale
• Inddækning – fejlfinding og reparation
• Reparation af skotrende
• Etabling og reparationer af skiffer tage
• Udskiftning af tagplader
Rammeaftalen kan forlænges i op til 12 måneder
Blandt de konditionsmæssige Ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav, jf. del III.1, udvælges pr. delaftale et antal ansøgere jf. som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe Ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på baggrund af de adspurgte informationer jf. del III.1.3:
O Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen),
Hvor Teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.
Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:
A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4
B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale
C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med Ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere
D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler)
Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale, se i øvrigt del III.3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgningen skal bestå af Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), hvor de efterspurgte jf.
del III. punkt A, B, C og D skal oplyses.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders kapacitet, eller udgør en sammenslutning af virksomheder (konsortier), skal der afleveres flere ESPD'er, jf. udbudsbetingelserne punkt 2.2.
Ansøger skal udfylde følgende i ESPD'ets del II: Oplysninger om den økonomiske aktør:
Punkt A: Oplysninger om den økonomiske aktør, herunder oplysning om, hvilken delaftale ansøger ønsker at ansøge på.
Punkt B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter.
Punkt C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet.
Punkt D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på.
Ansøger skal udfylde følgende i ESPD'ets del III: Udelukkelsesgrunde, hvor ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136:
Punkt A: Grunde vedr. straffedomme
Punkt B: Grunde vedr. betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger: Hvis der er
udestående betalinger oplyses ”Ja” og det udestående beløb oplyses.
Ansøger skal under ESPD'ets del III, punkt C bekræfte, at denne ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137:
— Tilsidesættelse af visse forpligtelser, jf. nr. 1
— Forhold vedr. insolvens/konkurs el. lign., jf. nr. 2
— Alvorlige pligtforsømmelser, jf. nr. 3
— Aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. nr. 4
— Mislighold af tidligere offentlig kontrakt, jf. nr. 5
— Uretmæssig påvirkning af ordregivers beslutningsproces, jf. nr. 6
— Ubetalt offentlig gæld under 100 000 DKK, jf. nr. 7. Ordregiver påser oplysningen som afgivet under punkt B.
Disse oplysninger skal senere verificeres, jf. udbudsbetingelserne, 3.1.
Ansøger skal i ESPD-dokumentet angive hvilke delaftaler der ansøges om prækvalifikation på.
Ansøger skal udfylde ESPD dokumentet i TrueTender.
ESPD'et er en egen-erklæring, der fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger, andre enheder eller sammenslutningen opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse. Disse oplysninger skal senere verificeres jf. punkt 3.1.
Ansøger bedes anføre de op til fem (5) mest sammenlignelige referencer pr. delaftale, hvortil der søges om prækvalifikation.
Såfremt der oplyses flere referencer, vurderer ordregiver alene på de tre (3) nyeste referencer. Ved nyeste forstås uafsluttede referencer eller referencer med ophør nærmest tilbudsfristen. Hvis flere referencer er uafsluttede, vurderer ordregiver (hvor relevant) på referencerne med nyeste startdato.
Ansøger trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere referencer.
Referencerne skal være udført inden for de seneste fem (5) år regnet fra datoen for ansøgningsfristens udløb.
Ordregiver vil se bort fra referencer der er afsluttet mere end fem (5) år før ansøgningsfristen.
For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de seneste fem (5) år, vil ordregiver alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som ansøger har løst inden for de seneste fem (5) år regnet fra ansøgningsfristens udløb. Det er ansøgers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om.
Referencerne skal indeholde følgende:
Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som gør referencen sammenlignelig med den delaftale der søges prækvalifikation til. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start- og slutdatoer).
Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne. Hvor der er tale om løbende samarbejde oplyses værdien af opgaver, der er udført inden for de seneste fem (5) år.
Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under ”Beskrivelse”. For referencer som endnu ikke er afsluttet (hvor samarbejdet stadig pågår) efterlades feltet ”Slutdato” blankt/tomt.
Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Ordregiver forstår følgende som sammenlignelige referencer:
- At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. del II.2.4.
- At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.
- At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, jf. blandt andet beskrivelserne i udbudsbetingelsernes pkt. 1.5 og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens daglige brugere.
- At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (rammeaftaler).
Ordregiver gør opmærksom på, at den udbudte rammeaftale indeholder en social/etisk klausul samt arbejdsklausul, jf. rammeaftalens punkt 35 og punkt 36, samt at leverandøren forpligter sig til at indgå i en dialog med Tårnby Kommune om oprettelse af uddannelses- og praktikpladser samt løntilskud og arbejdsprøvning.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere ansøgninger ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Ansøgere.
Ansøgere /Tilbudsgivere opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet.
— Alle spørgsmål skal stilles i TrueTender ved at klikke på ”+” ikonet i øverste højre hjørne i boksen ”Spørgsmål”,
— Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver,
— Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade et spørgsmål & svar-dokument i boksen ”Udbudsdokumenter”.
Det er Ansøger/Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i TrueTender.
I henhold til tidsplanen vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen.
Spørgsmål modtaget senere end 7 dage inden henholdsvis ansøgningsfristen, jf. Del IV, og tilbudsfristen vil som udgangspunkt ikke blive besvaret.
Tilbudsgiver, Andre Enheder og Sammenslutninger, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et. Nedenfor beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges.
Hvis Tilbudsgiver, Sammenslutningens deltagere eller Andre Enheder er fra Danmark fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:
Skifteretten v. Domstolsstyrelsen
Skatteforvaltningen
ATP
Politiet (Kriminalregistret)
Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
Serviceattesten bestilles på følgende hjemmeside:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af Serviceattesten, som fastsat af Ordregiver i opfordringsskrivelsen.
I forbindelse med gennemførelse af miniudbud på Rammeaftalen må serviceattesten maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra fristen for afgivelse af tilbud.
Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling af Serviceattesten er modtaget.
Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i Sammenslutningen eller Andre Enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud.
Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk