23948sdkhjf

BilligVVS stormer frem

Aarhusvirksomheden har med et overskud på 16,5 mio. kr. i 2014 lavet sit hidtil bedste resultat
Langtfra alle formår at tjene penge på vvs-artikler online. Markedet er i vækst, men konkurrencen er benhård, og priserne er pressede.

Men det er lykkedes BilligVVS at lave tocifrede millionoverskud. Koncernen, der driver BilligVVS.dk og tilsvarende hjemmesider i Norge og Sverige, kan i det netop indsendte 2014-regnskab fremvise endnu et rekordresultat. Denne gang på 16,5 millioner kroner før skat.

- Vi har i 2014 fastholdt positionen som nordisk markedsleder, og indtjeningen er forbedret med en tredjedel. Da vi i regnskabsåret har købt vores største danske konkurrent og afholdt alle omkostninger til omstrukturering, er vi samlet set meget tilfredse med resultatet, siger direktør Peter Krøjgaard, der i første kvartal af 2015 kan melde om yderligere ca. 25 pct. vækst i både top- og bundlinje.

Samtidig er ledergruppen netop blevet styrket med indkøbschef Tommy Køhler og økonomichef Keld Basse, der er tidligere CFO i Unifeeder.

Milliardmarked med kæmpepotentiale
BilligVVS vurderer, at koncernen herhjemme sidder på omkring 60 pct. af onlinemarkedet for vvs-artikler til private. Der opleves i alle tre skandinaviske lande et enormt potentiale i den fortsatte forskydning fra fysiske butikker til webshops, for onlinemarkedet vokser med godt 15 pct. om året.

- Det samlede marked har i Skandinavien en størrelse på 7,5 mia. kr. og kun en sjettedel af omsætningen er foreløbig flyttet ud af de fysiske butikker. Forskydningen begynder nu for alvor at tage fart, ikke mindst i Norge og Sverige, hvor forbrugerne er mere konservative. Stadig flere vvs-butikker må dreje nøglen, fastslår Peter Krøjgaard, der er i færd med at udvide koncernens organisationer i vores nabolande.

Effektivitet og volumen er afgørende
Direktøren anser stordriftsfordele og effektivitet som de afgørende årsager til, at BilligVVS på én gang formår at skabe bedre økonomiske resultater end konkurrenterne og samtidig være så konkurrencedygtige, at der kan ydes prisgaranti på alle lagervarer.

- Vi har i dag en størrelse, som giver helt andre indkøbsmæssige muskler end konkurrenterne. Samtidig har vores investeringer i en egenudviklet it-platform og telefonisk kundeservice til klokken 22 båret frugt, fastslår han.

Peter Krøjgaard fremhæver også, at BilligVVS har nået en størrelse, hvor en stor del af varerne afsendes fra eget lager.
- Vi har netop ibrugtaget et nyt og meget større distributionscenter i Aarhus, der giver mulighed for i højere grad at foretage lagerkøb og dermed opnå endnu bedre indkøbspriser. Samtidig kan kunderne glæde sig over kortere leveringstider, slutter direktøren. Han understreger, at BilligVVS er åbne over for yderligere opkøbsmuligheder og partnerskaber i både ind- og udland.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.189