23948sdkhjf

KPK ny hovedsponsor for kvindelandsholdet i håndbold

Vinduesproducenten KPK Døre & Vinduer og Dansk Håndbold Forbund har netop underskrevet en treårig sponsorkontrakt
KPK Døre & Vinduer, som er en del af Inwido-koncernen, bliver ny hovedsponsor for kvindelandsholdet i håndbold. Den relativt ukendte, nordjyske vinduesproducent træder herved ind på den danske og internationale sportsscene umiddelbart før VM i kvindehåndbold, der afholdes i Danmark i december 2015.

- Kvindelandsholdet i håndbold er et rigtig godt match for KPK. Kombinationen af råstyrke, fighter-vilje og gåpåmod vækker stor genklang hos os, og derfor har vi valgt at teame op foreløbigt for en periode på godt tre år, siger Mads Storgaard Mehlsen, adm. direktør i Inwido-koncernen i Danmark.

Håndboldlandskampe er en sportsevent i Danmark, som favner bredt og fascinerer et stort publikum. Når VM i kvindehåndbold skal afholdes sidst på året, er der lagt op til en stor folkefest:

- Kvindelandsholdet havde jo en fantastisk glansperiode i slutningen af 90’erme, der kulminerede med OL-guld i Athen i 2004. Nu har vi et nyt landshold med et stort potentiale. Dette potentiale vil vi gerne være med til at understøtte ved at skabe ro på sponsorsiden og støtte op om den mest folkekære sportsgren i Danmark, siger Mads Storgaard Mehlsen.

Stort engagement
I DHF er der også stor glæde over at kunne tilknytte KPK som hovedsponsor:

- Vi er allerede begejstrede for det samarbejde, der venter os med KPK. De viser et stort engagement, og vi er helt enige om, at der er et spændende match mellem de værdier og budskaber, der er i spil. Sammen med AL-Bank er kvindelandsholdet rigtigt godt dækket ind de næste tre år, lyder det fra direktør i DHF, Henrik M. Jacobsen.

Navnet KPK er måske ikke så udbredt blandt den almindelige befolkning endnu, men Mors-virksomhedens vinduer og døre har i årevis været kendt og foretrukket blandt landets håndværkere. Her rimer KPK på kvalitet, troværdighed, energieffektivitet og ikke mindst dansk design og produktion, takket været 35 års erfaring og produktudvikling på dansk jord – og dette budskab fortjener at nå ud til et større dansk publikum:

- Vi er en vinduesproducent med noget på hjerte, og derfor har vi søgt en partner, der kan hjælpe os med at formidle budskabet om, at et vindue bestemt ikke bare er et vindue. Det har vi fundet i DHF, som også forbindes med kvalitet, målbevidsthed, ydmyghed og ikke mindst råstyrke, når det gælder. Både DHF og KPK er godt, dansk håndværk i topklasse, og jeg er sikker på, at dette bliver et stærkt partnerskab, slutter Mads Storgaard Mehlsen.

Sponsoratet løber foreløbigt tre år frem og inkluderer bl.a. VM 2015 i Danmark, OL 2016 i Brasilien, EM 2016 i Sverige og VM 2017 i Tyskland.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096