23948sdkhjf

Gode byggecentre skaber merværdi for mester

Nogle byggecentre har for længst set skriften på væggen og tilbyder kunderne andet og mere end blot at lange varer over disken
"Den danske håndværker- og entreprenørbranche er velforsynet med dygtige leverandører af byggematerialer. Nogle vil måske mene, at markedet er overforsynet med leverandører. For ligesom når det gælder tankstationer, ligger der jo nærmest et byggecenter på ”hvert et gadehjørne”.
At der er mange leverandører af byggematerialer betyder selvfølgelig, at konkurrencen om kunderne er benhård og ubarmhjertig. Der bliver jo ikke ligefrem flere penge i værdi- kæden, når der er flere, som kæmper om de samme kunder".

Det skriver chefredaktøt Klaus Tøttrup på lederplads i Licitationen-Byggeriets Dagblad.

Han fremhæver, at håndværksmestre og entreprenører naturligvis nyder godt af den store konkurrence blandt leverandørerne i forhold til at kunne holde materialeudgifterne nede.

"Til gengæld er der flere leverandører – herunder byggecentre – som lider under den hårde konkurrence. Det er mere end vanskeligt at få et fornuftigt dækningsbidrag, selvom leverandørerne naturligvis forsøger at presse producenterne af byggematerialer på prisen.
Nogle byggecentre har for længst set skriften på væggen og tilbyder kunderne andet og mere end blot at lange varer over disken. De tilbyder merværdi i form af professionel rådgivning, optimale logistikløsninger og hurtig ekspedition – alt sammen til konkurrencedygtige priser", hedder det på lederplads i Licitationen-Byggeriets Dagblad.

"For mange håndværkere og entreprenører er det ikke blot en tom floskel, at ”tid er penge”. Derfor sætter de også pris på professionelle samarbejdspartnere, så service og faglighed går op i en højere enhed. Det er meget mere værd for de fleste end at spare 20 kroner på en palle fundablokke", fastslår chefredaktør Klaus Tøttrup.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079