23948sdkhjf

Rekord – se, hvor mange byggefagfolk, som besøgte BYGGERI’ 23

Tæt på 28.000 besøgte BYGGERI’23 i Fredericia i sidste uge – og det gør det til den mest velbesøgte BYGGERI-messe siden 2010

Efter en corona-pause kunne BYGGERI-messen tirsdag i sidste uge slå dørene op til fire hektiske messedage i MESSE C. i Frederica, hvor mere end 300 udstillere inden for byggeriet stod parat til at tale med de mange besøgende fagfolk om nye produkter og løsninger – og de fik travlt.

Da BYGGERI’23 fredag aften lukkede ned og sagde på gensyn i 2025, var det med et besøgstal på hele 27.932. Det gør årets BYGGERI-messen til den mest velbesøgte i 13 år.

Arrangøren er da også begejstret for den store tilslutning og fire veloverståede messedage.

- Vi er meget stolte af årets messe og det flotte besøgstal. Den store tilslutning vidner både om, at der er en stor lyst i branchen til at samles på tværs af producenter og byggefagfolk – og at der er et behov for, at vi kan mødes fysisk, skabe relationer og se, prøve og tale om nye produkter og løsninger, siger Palle Thomsen, adm. direktør hos Brancheforeningen Danske Byggecentre, i en pressemeddelelse.

- Det høje besøgstal kan vi ikke mindst takke vores medlemmer – landets byggecentre – for. Med flere end 300 busser kørte de et rekordantal af deres kunder til årets messe, og her blev de mødt af de mange engagerede udstillere, som virkelig har ydet en flot indsats og skabt rammerne for en fantastisk messe. Vi har igennem hele messen fået rigtig mange, positive tilbagemeldinger fra besøgende såvel som udstillere, så jeg tillader mig at kalde BYGGERI’23 en stor succes, siger Palle Thomsen.

Og næste messe er allerede i støbeskeen. Den holdes i 2025.

Bæredygtighed i fokus

Messen satte i år fokus på bæredygtighed og effektivt byggeri, og det skinnede både igennem blandt udstillerne og de besøgendes mange spørgsmål til nye produkter og løsninger.

På messestanden hos Isola, der specialiserer sig i fugtløsninger til byggeriet, var der fredag eftermiddag stor tilfredshed med de fire messedage.

- Det har været en virkelig god messe, hvor vi har oplevet stor interesse fra de mange besøgende. Vi har været med siden 2010, og jeg har aldrig oplevet en så stor nysgerrighed og spørgelysten til bæredygtighed og nye muligheder til at løse byggeopgaver. Så vi glæder os til at vende tilbage til BYGGERI’25, siger Michael Lindberg, markedschef hos Isola.

Også hos byggematerialekoncernen Saint-Gobain var der på årets messe et ekstraordinært stort fokus på bæredygtighed. Her var der blandt messestandene for koncernens virksomheder skudt et nyt bæredygtighedsområde op, som målrettede sig til de udførende håndværkere.

- Det har været positivt at være tilbage på messen og få mulighed for at tale med de mange forskellige faggrupper i byggeriet. Bæredygtighed og dokumentationskrav kommer til at fylde meget mere i byggeriet – og for de udførende håndværkere – og her vil vi som materialeproducent gerne være med oplyse og uddanne byggefagfolket, så de er i stand til at træffe de bedste beslutninger. Specielt den yngre generation har vist stor interesse for vores bæredygtighedsområde, så det er et arbejde, vi vil fortsætte med, så vi kan få alle med, siger Marit Petersen, marketing communication manager hos Saint-Gobain Danmark.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093