23948sdkhjf

Byggeriet halter bagefter med digital postkasse

Deadline for oprettelse af den digitale postkasse nærmer sig og Erhvervsstyrelsen mander op for at hjælpe virksomhederne med det tekniske
Det er ved at være sidste udkald for de virksomheder, der skal nå at oprette Digital Post. Flere virksomheder har oplevet problemer i forbindelse med oprettelsen, men det rådet Erhvervsstyrelsen nu bod på ved at yde ekstra hjælp frem til den 1. november, hvor den digitale postkasse skal være oprettet.

Ifølge Erhvervsstyrelsen er byggeriet en af de brancher som halter bagefter og derfor opfordrer styrelsen håndværksmestrene til at komme til tasterne elle telefonen og få klaret opgaven.

Har man brug for personlig support, kan man ringe til 70 80 86 86 alle hverdage kl. 9-20.

Har man ikke fået oprettet postkassen den 1. november, bliver den oprettet automatisk. Men for at få adgang til postkassen skal man bestille en NemID medarbejdersignatur på www.virk.dk/postkasse. Her kan de virksomheder, der allerede har en medarbejdersignatur, også selv oprette den digitale postkasse. Der er desuden lavet et omfattende hjælpeunivers samme sted.

De virksomheder og foreninger, der har bestilt en medarbejdersignatur inden 1. november, men først modtager den efter den 1. november, kommer ikke i klemme. De vil først få digital post fra det offentlige, når de har modtaget deres signatur. De går altså ikke glip af vigtige meddelelser fra det offentlige i ventetiden.

Har man ikke aktiveret sin postkasse, når man får det første digitale brev fra det offentlige, får man også et fysisk brev, der informerer om, at der nu er ulæst post i den digitale postkasse, og hvilken myndighed, der er afsender.

Lovpligtig digital postkasse:

• Digital Post er postkassen, som det offentlige fremover vil bruge til at sende post.

• Det er gratis at oprette en postkasse til Digital Post.

• I den digitale postkasse kan virksomheder, foreninger, mv. selv vælge, hvordan posten skal håndteres og udpege medarbejdere, der skal have adgang. De kan desuden angive en e-mailadresse og få besked, når der er ny post i postkassen.

• november 2013 er det lovpligtigt for alle med et CVR-nummer at have en digital postkasse til Digital Post fra det offentlige.

• Postkassen er et resultat af regeringens digitaliseringsstrategi. Udmøntningen af Digital Post til alle med et CVR-nummer er forankret hos Erhvervsstyrelsen.

• november 2014 bliver det også lovpligtigt for alle borgere at have en digital postkasse.

Opret din digitale postkasse her
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079