23948sdkhjf

Benyt den lave rente i markedsføringen

Håndværksvirksomhederne er alt for passive med at markedsføre branchens muligheder overfor privatkunden
Det totale reklameforbrug i Danmark udgjorde ca. 25 milliarder kroner i 2010.

25 milliarder kroner som bliver brugt til at overbevise danskeren om, at han eller hun gør klogt i at bruge pengene til udskiftning af biler, til endnu en ferierejse eller til en lystbåd til en eller to million kroner!

Hver eneste dag bombes vi til med disse tilbud via radio, TV, annoncer og tryksagsreklamer, men hvor bliver tilbuddet fra håndværksmesteren af?

Fortæl danskerne at pengene kan bruges mere fornuftigt

Den danske håndværksmester er en alt for passiv deltager i denne kamp om danskernes rådighedsbeløb (og tror fortsat i mange tilfælde, at den eneste konkurrent er nærmeste "kollega").

Det er således både uforstående og ufatteligt, at man som ejer af en ældre forbedringsmoden ejendom kan konstatere, at man igennem 25 år ikke har modtaget ét eneste salgsbrev, ikke én eneste brochure eller én eneste tryksag eller anden henvendelse fra en håndværksvirksomhed, som ønsker at tilbyde sin professionelle hjælp til modernisering af ejendommen. Glem derfor et kort øjeblik de gamle normer, den evige jammer om sort arbejde og gør-det-selv folket, og hjælp i stedet de danskere der har behov for at få renoveret, istandsat eller ombygget deres ejendomme. Send disse potentielle kunder et salgsbrev og fortæl det fornuftige i at få arbejdet udført af faguddannede og professionelle håndværkere.

Salgsbrevet og dets indhold

Du kan vælge at udsende dit salgsbrev adresseløst eller som et personligt salgsbrev.

Det adresseløse salgsbrev, kan f.eks. stiles: "Til alle medlemmer i Grundejerforeningen Digehaven". Det personlige salgsbrev er derimod adresseret direkte til de enkelte beboere, personligt.

Overskriften er særdeles vigtig, her skal du fange læserens interesse. Formuleringen skal være spændende, den skal fastholde interessen. Undgå kendte "overdrivelser" som f.eks. 1. klasses håndværk udføres. Byens bedste håndværker, eller andre ligegyldige floskler. Koncentrer i stedet sproget om de primære købemotiver (forbedring af bolig og gode boliglån) samt den kvalitet, service og rådgivning som din virksomhed kan tilbyde.

Er virksomheden i besiddelse af brochurer eller andre former for reklamer, som informerer om virksomheden eller tidligere udførte arbejdsopgaver, bør dette vedlægges som supplement og dokumentation til salgsbrevet.

Interessant lånemarked

Vi har gennem de seneste år set markante nedadgående rentejusteringer og renten har ligget på det laveste niveau vi har set inden for de sidste 40 år. Dog er der nu renteprognoser der bebuder højere renter, men trods det kan vi konstatere at vi stadig har en meget lav lånerente. Ultimo juni så renteniveauet således ud:

1. års bruttoydelse på et 5 % obligationslån på kr. 1.000.000,- med afdrag udgør således 50.256,- før skat og 42.128,- efter skat.

1. års bruttoydelse på et Flex lån på kr. 1.000.000,- med afdrag udgør således 71.158,- før skat og 52.540,- efter skat.

1. års bruttoydelse på et Flex lån på kr. 1.000.000,- uden afdrag udgør således 24.771,- før skat og 16.539,- efter skat.

Det er derfor en god idé at gøre kunderne opmærksomme på disse fordelagtige lånemuligheder i salgsbrevet, og hvis der er plads gerne med et regneeksempel.jfr
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094