23948sdkhjf

Teknik-entreprenør signalerer bæredygtighed

Nyt logo og en opdatering af den grafiske profil skal være med til at positionere GK som et klimaforbillede

-  Byggebranchen spiller en vigtig rolle i indsatsen for at skabe en mere energieffektiv og bæredygtig fremtid. I vores nye koncernstrategi tager vi ansvar for at udvikle bedre og mere innovative og rentable løsninger til vores kunder og for at være en god og udviklende arbejdsplads for alle vores medarbejdere. Vi skal arbejde smart og udnytte vores tværfaglige kompetence, og vi skal gå forrest og tage vores del af ansvaret for at sikre et bedre klima til de kommende generationer, siger Kim Robert Lisø, som er koncernchef for det skandinaviske teknik-entreprenør, GK Gruppen.

Senest har GK Gruppen udviklet en ny grafisk profil som en naturlig forlængelse af GK's nye koncernstrategi, som også har resulteret i en ny identitetsplatform . En tydelig mission og vision samt styrkede værdier på tværs af hele koncernen har skabt et solidt fundament for brandstrategien, lyder fra teknik-entreprenøren.

- Med en ny og tydelig grafisk identitet ønsker vi at fremstå som en samlet, stærk og ensartet virksomhed over for medarbejdere, kunder og samfundet som helhed. Fundamentet i brandstrategien er, at vi vil fremstå som ét GK, hvor den samlede styrke på vores fag- og ekspertiseområder i hele Skandinavien gør os til et klimaforbillede, siger adm. direktør Jørgen L. Christensen fra GK Danmark A/S.

Også fokus på leverandører

GK har også fokus på at vælge leverandører, der har en tydelig miljøprofil og viser, at de er bevidste om produktion, materialeforbrug og transport samt genbrug og affaldshåndtering.

- Vi har for eksempel udfordret leverandører af arbejdstøj til at etablere returordninger for brugt tøj. Vi begrænser mængden af folie på servicebiler og har tilpasset designet for at minimere mængden af tilskæring, og vi tænker cirkulært, når vi skal i gang med at udskifte facadeskilte på mere end 80 afdelinger i hele Skandinavien, forklarer Guro Steine, som er direktør for kommunikation og bæredygtighed i GK Gruppen.   

GK Gruppen har ca. 3.200 ansatte og 84 kontorer i Norge, Sverige og Danmark og en omsætning på over 6 mia. NOK.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125