23948sdkhjf

Talenter søger socialt engagement

Virksomheder med stærkt, socialt engagement tiltrækker fremtidens talenter. De skal finde et godt svar på det store ’hvad-er-den-dybere-mening-med-os’-spørgsmål, hvis de vil tiltrække de største talenter.
Virksomhedens rolle i samfundet spiller i dag en langt større rolle end tidligere, og især for yngre generationer. Det viser Deloittes store, globale undersøgelse om den såkaldte ’Millennial’- generation, som er mennesker, der er yngre end 32 år.

- Det vigtige er, at de unge ikke blot forventer at virksomhederne opfører sig ordentligt. De forventer også, at virksomhederne tager et aktivt ansvar for at løse de problemer, som verden står over for. Altså en slags ’udvidet ansvar’ i forhold til det, virksomheden ellers foretager sig. Det gør det relevant at tænke over hvordan man med sine produkter og ydelser kan skabe fælles værdi for samfundet og virksomheden, siger Anne Mette Christiansen, der er partner i Deloitte.

Knap 8000 yngre, veluddannede mennesker fra 29 lande over hele kloden har besvaret spørgsmålene, der også viser, at tre ud af fire mener, at virksomheder generelt har svært ved at se ud over deres egen næse og er mere optagede af deres egen forretning i stedet for at forbedre det samfund, de er en del af. Yngre mennesker i de udviklede lande finder store, globale virksomheder langt mere tiltrækkende end mindre firmaer, selvom de ser ud til at være mindre interesserede i at gå den traditionelle karrierevej.

- Virksomheder som vil tiltrække talent, må bruge mere energi på at fokusere på deres medarbejdere og samfundet omkring dem end blot at sælge mere og tjene flere penge. De unge vil have virksomheder med et formål ud over at tjene penge. Selv om undersøgelsen er global, så er det samme billede i Danmark at dømme ud fra de mange unge, jeg møder som underviser på CBS , siger Anne Mette Christiansen fra Deloitte.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097