23948sdkhjf

Skift dæk og spar brændstof

Nutidens moderne dæk skal tilbyde maksimal sikkerhed både under varierede vejrforhold og på forskellige typer veje. Og så skal de spare brændstof
For at fremme udviklingen af og forbedre præstationerne for dæk inden for Europa indføres et nyt regelsæt fra 1. november 2012. Dækmærkningen omfatter en bedømmelse af dækkenes præstationer på vådt underlag, deres energieffektivitet og støjniveau.

- Det nye regelsæt er et godt første skridt, som vil gøre det nemmere for forbrugerne at se forskellen mellem forskellige dæk. For os hos Michelin er ambitionen altid at lancere dæk, som udmærker sig inden for sikkerhed, brændstofeffektivitet og levetid.

Noget som vores nye dæk ENERGY Saver+ er et godt eksempel på, siger Michel Pfeiffer, markedschef hos Michelin i de nordiske lande.

Han fremhæver bl.a., at MICHELIN ENERGY Saver+ mindsker brændstofforbruget med 200 liter pr. 45.000 km sammenlignet med de dæk, som præsterer dårligst i det europæiske regelsæt om mærkning af dæk.

- Med 10 pct. større kontaktflade sammenlignet med tidligere generationer af dæk giver MICHELIN ENERGY Saver+ et fremragende greb både på vådt og tørt underlag. Dækket forkorter bremselængden med 16 meter på vådt underlag sammenlignet med de dæk, som præsterer dårligst i det europæiske regelsæt om mærkning af dæk, oplyser Michelin og tilføjer, at med den nye gummiblanding Eco & Grip reduceres dækkets varmeoptagelse, samtidig med at energioptagelsen reduceres. Det medfører, at dækket kan præstere maksimalt i al slags vejr uden at gå på kompromis, hverken med andre dækegenskaber eller sikkerheden.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.815