23948sdkhjf

Lad tæskeholdet blive hjemme

Sådan sikrer du dig at kunderne betaler regningen uden at hyre et tæskehold
Hvad gør man, når kunden ikke betaler regningen?

Ja. Nogle håndværksmestre skruer bissen på, ruller ærmerne op og banker på kundens dør for at inddrive beløbet. Andre vælger måske at hyre et par barske fyre med store overarme og tatoveringer op ad halsen til at klare opgaven.

Andre igen tager kontakt til en advokat eller et inkassofirma. De to sidstnævnte muligheder er nu nok dem, mesteren skal vælge hvis det hele skal "går rigtig til".

Det skriver Mester Tidende

Men måske behøver det slet ikke kommer dertil, at håndværksmesteren skal have hjælp til at få dine kunder til at betale regningerne.

Advokaterne Marianne Sørensen og Line Nejrup fra advokatfirmaet Kaalund & Partnere, Silkeborg og København, har i hvert fald nogle bud på, hvordan man nemmere får pengene i kassen.

- Det er godt og grundigt træls - anderledes kan man vist ikke udtrykke det - når mester har udført et rigtigt godt stykke arbejde, og så bagefter bliver mødt med en masse bøvl og besvær, når kunden skal betale regningen. Det kan være, at kunden mener, at det er en anden, der skal betale, eller ikke er enig i, hvad der er aftalt.

Det er vores erfaring, at meget af dette besvær kan undgås ved at indføre få, men enkle og faste procedurer hjemme på kontoret, forklarer Marianne Sørensen og Line Nejrup, som har 5 gode råd til, hvordan man kan undgå i hvert fald nogle af de problemer, som kan opstå, når en faktura skal inkasseres.

Fem gode råd til at få pengene i kassen

• Få styr på, hvem du laver aftalen med

• Brug de oplysninger, du har fået!

• Få aftalen ned på skrift

• Overvej, om du skal have sikkerhed.

• Vær en effektiv inkassator – sæt din rykkerprocedure i system

Få flere gode råd om inkasso
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063