23948sdkhjf

Ny kampagne for Byg Garanti

Ny runde af kampagnen for Byg Garanti med tv- og radioreklamer og annoncer i landsdækkende aviser og online medier
I 2011 afviklede Dansk Byggeri sin hidtil mest synlige kampagne for Byg Garanti. Kampagnen bestod bl.a. af tv-reklamer, avisannoncer, webbannere, søgeordsoptimering og PR. Kampagnen har været så stor en succes, at 76 pct. af de personer, som kender til Byg Garanti, nu foretrækker håndværkere, som er dækket med Byg Garanti.

Nu gentager Dansk Byggeri succesen for at opnå et endnu bedre kendskab til Byg Garanti blandt boligejerne. Det betyder, at Byg Garantis reklamefilm igen i år vil køre over skærmen på TV2 og TV2 Charlie, første gang i april måned og igen til efteråret. I samme periode vil der køre radiospots i lokalradioer over hele landet samt annoncer i aviser, dagblade og online medier.

- Vi vil med kampagen gerne minde endnu flere forbrugere om, hvor vigtigt det er at vælge en håndværker, der er omfattet af Byg Garanti, når de f.eks. skal bygge om eller bygge til. Men forbrugerne bliver hver dag bombarderet med informationer og indtryk. Derfor gentager vi kampagnen, så boligejerne bliver mindet om Byg Garanti, inden de skal i gang med sommerens byggeprojekter, siger Inger Petersen Thalund, kommunikationschef i Dansk Byggeri.

Også radioreklamer

Som noget nyt er der i år også indlagt radioreklamer:

- For at nå målgruppen i hele landet og for at komme igennem med budskabet skal vi være bredt til stede i massemedierne. Derfor har vi i år valgt at udbygge kampagnen med landsdækkende radioreklamer, fordi vi på den måde når endnu bredere ud til målgruppen og opnår en større effekt, idet de forskellige medier supplerer hinanden, siger Inger Petersen Thalund.

Når kampagnen går i luften, vil der være ekstra opmærksomhed på Byg Garanti. Dansk Byggeri opfordrer derfor medlemsvirksomheder med boligejere i kundekartoteket til at støtte kampagnen ved f.eks. at sætte Byg Garanti streamers på deres biler og benytte logoet på hjemmesiden, tøj, brevpapir og lignende for at opnå størst mulig effekt af kampagnen.

Medlemmerne har også mulighed for at lægge bannerannoncer og tv-reklamen på deres egen hjemmeside.

Som et særligt tiltag, vil Dansk Byggeris lokalforeninger i løbet af kampagnen blive tilbudt at benytte en række lokalt tilpassede markedsføringsredskaber, blandt andet en folder, trykte annoncer og radiospots, som de nemt kan "gøre til deres egne" og benytte i deres lokale markedsføring.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062