23948sdkhjf

Jyde Port åbner døren for udvikling

I tråd med den planlagte turnaround og trimning af Jyde Port A/S er der i 2012 etableret handlingsplan for at bringe virksomheden tilbage i positiv drift
Jyde Port A/S, der er blandt Danmarks største leverandør af træbaserede port- og dørløsninger til såvel nybyggeri som til renoveringer indenfor både private boliger, boligforeninger og landbrug, har netop offentliggjort sit årsregnskab for 2011.

Regnskabet for 2011 viser et underskud på 9 mio.kr. hvilket i væsentlig grad skyldes omkostninger til turnaround på aktiviteter overtaget efter tidligere konkurs, investeringer i en markant styrkelse af salgsorganisationen og skrinlægning af et stort IT-projekt samt skiftet til en mindre og enklere IT-platform

Derudover er trægulvsaktiviteterne – købt fra det tidligere Hørning Parketfabrik i 2010 - pr. 01.10.11 udskilt i et nystiftet selskab: Horning Floor A/S, hvilket i høj grad påvirker Jyde Port A/S’ årsregnskab for 2011.

Jyde Port A/S har med udgangen af 2011 en bogført egenkapital (inkl. ansvarlig kapital) på ca. 3 mio. kr. og en soliditet på ca. 25 pct., hvilket sikrer en tryg platform for selskabets kunder, leverandører og samarbejdspartnere fremadrettet.

De nuværende ejeres og den styrkede ledelses branchekompetencer og erfaring med turnaround samt direkte engagement i Jyde Port A/S er et afgørende element i den fremtidige udvikling af selskabet. I denne forbindelse er selskabets administrerende direktør og nytiltrådte salgsdirektør hver især indtrådt med en ejerandel på 10 pct.

Målstyret handlingsplan

I tråd med den planlagte turnaround og trimning af Jyde Port A/S er der i 2012 etableret en klar målstyret handlingsplan for at bringe virksomheden tilbage i positiv drift.

Virksomhedens ledelse forklarer, at et væsentligt element heri er implementering af en klar kanalstrategi for salget. Samtidigt har selskabet styrket produktions- og logistikfunktionen for at sikre en styrket platform at servicere kunderne på fremover. Der er gennemført en betydelig trimning af organisationen og en optimering af selskabets brug af bygningsfaciliteter.

Omkostningsoptimeringsstrategien vil fortsætte både i 2012 og i de efterfølgende år.

- Jyde Port A/S varemærket skal synliggøres yderligere med henblik på i højere grad at udnytte potentialet for at sikre en øget kundeloyalitet og skabe meromsætning for Jyde Port A/S såvel som for selskabets kunder. Som en del af den styrkede kommunikation har Jyde Port A/S lanceret en ny og mere kundevendt hjemmeside, hedder det fra virksomheden.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078