23948sdkhjf

Maskine og personale er afgørende for produktiviteten

Personlige relationer giver entreprenør Ivan Bastrup Jakobsen ekstra plus på bundlinjen i form af øget produktivitet
Ivan Bastrup Jakobsen har kørt Cat de sidste 10 år. En Cat 322 gravemaskine, der netop har rundet 13.000 timer. For Ivan Bastrup Jakobsen er de mange timer et spørgsmål om pålidlighed ikke kun hos maskinen, men også for folkene og set uppet bag maskinen.

- De personlige relationer til Pon Equipment gør, at jeg oplever en større gensidig tillid og forståelse for de problemer, jeg står overfor i hverdagen. Det er de samme mekanikere, der kommer. Det er de samme kontaktpersoner, jeg har, så jeg kommer jo til at kende det hele lidt bedre. Dialogen og de personlige relationer, det sætter jeg stor pris på, siger Ivan Bastrup Jakobsen.

Sparer tid med planlægning
Ivan Bastrup Jakobsen ejer en entreprenørvirksomhed af samme navn i Linde i Struer kommune. Virksomheden beskæftiger 5-6 medarbejdere og udfører traditionel jord, kloak og anlægsopgaver. Når han ikke selv sidder i en af entreprenørmaskinerne, så bruger han arbejdstiden hjemme på kontoret på at planlægge igangværende og nye opgaver.

- Fordi der er mange penge at spare på god planlægning, så har jeg valgt lige fra starten at tegne en serviceaftale på Cat gravemaskinen. Jeg spilder ikke et sekund og kan placere mine medarbejdere på andre opgaver, mens maskinen bliver serviceret. Og så får vi rabat på mange af de dele, der skal anvendes, så det er jo faktisk med til at finansiere en del af aftalen. At jeg så derudover også kan være mere produktiv, er et ekstra plus, siger Ivan Bastrup Jakobsen.

Kan se ind i fremtiden
Som en del af serviceaftalen bliver der fx udtaget olieanalyser, som kan være med til at forudse problemerne, før de opstår.

- Den tryghed, der ligger i det, giver mig helt klart en bedre nattesøvn, men igen – også det, at jeg ved, at når jeg ringer til Pon Equipment, så får jeg den hjælp, jeg har brug for her og nu, siger Ivan Bastrup Jakobsen.

Hurtig levering af reservedele
Selv om maskinen nu er 10 år gammel sætter Ivan Bastrup Jakobsen stor pris på, at den kan blive serviceret lige så hurtigt, som var det en ny maskine. Og den går ikke mere i stykker end en nyere maskine, vurderer Ivan Bastrup Jakobsen. Men det sker, og så er det vigtigt med hurtig udrykning.

- Eks. sprang der en hydraulikslange her for nylig. Jeg ringede til Pon Equipment og opgav nummeret på slangen. Et kvarter senere blev jeg ringet op og fik at vide, at slangen var klar, så jeg kunne bare komme at hente den. Og det er altså godt gået, når man tænker på, at maskinen er 10 år gammel. Og hvis man sørger for at få skiftet sliddelene i tide, så kan maskinen holde 10 år mere, siger Ivan Bastrup Jakobsen.
Del på sociale medier
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126