23948sdkhjf

Mobilt kasseapparat til håndværkerne

Nu kan håndværkeren få et mobilt kasseapparat med ud til kunderne
Når vandrøret er fikset eller taget lagt, oplever håndværkere ofte, at der går en rum tid fra arbejdet er udført til pengene står på kontoen. Med fakturaer hvor forfaldsdatoen er flere uger ude i fremtiden, har håndværkere mange penge ude at svømme, og nogle gange skal der tilmed en venlig rykker til, før regningen bliver betalt.

Den ventetid vil et hold danske softwareudviklere og forretningsfolk lave om på med den nye betalingsløsning Paydesk, der er et mobilt kasseapparat, som sikrer, at håndværkerne får betaling direkte hos kunden.

”For de udekørende håndværkere er et mobilt betalingssystem en kæmpe fordel. Det giver fleksibilitet for både håndværker og kunde, at regningen kan ordnes med det samme. Varerne kan scannes direkte med Paydesk, og systemet taler direkte ind i det behov, vi har set på markedet for en smartere betalingsløsning,” siger Claus T. Hansen, der er medejer af Paydesk.

Paydesk tager imod kontanter, Dankort, internationale kreditkort og mobilbetaling som MobilePay og Swipp m.fl. Kunden kan derfor vælge den betalingsform, de foretrækker på stående fod, og vælge at få en kvittering printet med det samme, eller få fakturaen tilsendt på mail, når de har betalt.

Kasseapparat, bogføring og lagerafstemning i ét
Paydesk er ikke kun en mobil betalingsløsning – systemet sørger også for at bogføre alle aktiviteter og lagerafstemme, hver gang en regning er betalt. Systemet giver derfor et samlet overblik over, hvordan forretningen kører. Hvis man har bogføringssystemer installeret, snakker Paydesk sammen med dem, og i systemets administrationsmodul kan man følge nøgletal, lagerstatus etc.

”Alt i alt er det en totalløsning for dig som håndværker. Du sparer tid og penge på kedeligt administrativt arbejde og kan koncentrere dig om at udføre dit arbejde hos kunden i stedet, ” siger Steffen Pedersen, der er CEO hos Paydesk.

Fleksibelt og fremtidssikret
De seneste år har mange små og mellemstore virksomheder landet over mærket, at der er kommet nye betalingsformer til, f.eks. MobilePay, som kunderne gerne vil betale med. Det er derfor en del af Paydesks DNA, at systemet er fleksibelt og nemt kan omstilles til nye betalingsformer, der kommer i fremtiden.

”For os er det vigtigt at levere en god løsning, der samtidig er fremtidssikret. Paydesk kan tilpasses, så systemet altid er up-to-date med de nyeste betalingsformer, ” fortsætter Steffen Pedersen.

Den innovative idé har allerede fået international opmærksomhed. Paydesk er for nyligt blevet udvalgt til Alpha-programmet af tech-konferencen Web Summit, der finder sted i Dublin i november. Kun 40 virksomheder blandt mange hundrede er sluppet igennem nåleøjet. Til programmet er iværksættere fra hele verden udvalgt på, om deres idé kan forandre verden, og de udvalgte får lov til at udstille deres startup på årets konference.

Tidligere har virksomheder som Uber, Vine og Dropbox været en del af Alpha-programmet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079