23948sdkhjf

Danske Bank til angreb på den gammeldags faktura med MobilePay

Om et par uger kan du sende privatkunder en faktura direkte med Mobil pay. Et klik og så har de betalt.
Fakturer dine privatkunder direkte gennem MobilePay Invoice - det giver dig hurtigere betaling, reducere mængden af rykkere og spare dig for betydelige ressourcer. Sådan lyder det fra Danske Bank, som om et par uger går til angreb på den klassiske regning når håndværkeren eller tandlægen skal have betalingen i hus.

Privatkunderne får en markant nemmere løsning, hvor de blot skal acceptere og godkende betalingen, lyder det fa banken.

Sammen med e-fakturavirksomheden Sproom har Danske Bank udviklet MobilePay Invoice, hvor virksomheden kun skal lave en aftale med kunden, og få dennes telefonnummer for at kunne sende regningen af sted.

Med tre millioner MobilePay-brugere er der en stor kundebase, som nu kan se frem til nemmere og hurtigere betaling af de regninger, som f.eks. opstår efter en bilreparation, en tandlægekonsultation eller et håndværkerbesøg.

Lettere at betale med et klik
Hidtil har de modtaget regningen med mail eller post og har skullet indtaste en stribe tal og beløb. Fremover kan de nøjes med at acceptere betalingen ved at swipe godkendt i MobilePay. For Sprooms over 40.000 registrerede virksomheder betyder det desuden, at de får mulighed for at bringe fordelene ved elektronisk fakturering videre ud til B2C segmentet på en intelligent måde.

Del artiklen med andre

Husk at du kan sende en kollega eller bekendt et link til denne og andre artikler, ved at klikke på det orange logo "Send" som står lige til venstre for teksten.

Eller du kan dele den på Facebook, LinkedIn m.v. med logoerne derunder.
- Det er en ægte win-win løsning. Kunden får sin regning digitalt og betaler nemt og enkelt. Virksomheden vil ofte få pengene hurtigere retur og opleve færre rykkere og mindre behov for fejlsøgning ved afstemning af betalinger, mener Lars Sjögren, chef for Transaction Banking i Danske Bank.

Køreklar i økonomisystemet
Det er nemt for virksomhederne at komme i gang med fakturering via MobilePay Invoice. Det kræver blot nogle mindre tilføjelser i økonomisystemet. Samarbejdspartneren og e-fakturavirksomheden Sproom håndterer i forvejen elektronisk fakturering for over 40.000 virksomheder, som nu får en løsning, som med få tilpasninger giver fuld adgang til at benytte MobilePay Invoice.

- Vi glæder os over samarbejdet med Danske Bank om MobilePay Invoice, som har et fantastisk potentiale. Den vil forbedre virksomhedernes cashflow, styrke likviditetsstyringen og bringe Danmark tættere på det papir- og kontantløse samfund. Udover at det vil fjerne store udgifter til fysisk forsendelse af fakturaer, er det også en væsentlig smidigere vej til kunden end den gammeldags PDF, siger Thomas Permin Berger, direktør hos Sproom.

Tester allerede løsningen
Danske Bank og Sproom lancerer i fællesskab løsningen i juni måned, men tester allerede nu hos udvalgte erhvervskunder. En af dem er Gastech-Energi, som leverer og servicerer opvarmningsløsninger til industrien og private.

- Hidtil har vi brugt mail og post til at udsende opkrævninger af enkeltstående fakturaer. MobilePay-løsningen bliver et super supplement, fordi det gør betalingen lettere for kunderne, siger Kim Bach Hansen, økonomichef i Gastech-Energi.

Betalingen af fakturaer vil være gratis for privatkunderne, mens erhvervskunder skal betale et mindre beløb pr. betaling. Alle danske virksomheder kan benytte MobilePay Invoice, også selvom de er helkunde i en anden bank. Du skal blot have en konto hos Danske Bank, før servicen kan tages i brug

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081