23948sdkhjf

Entreprenør blev næsten tvunget i knæ af vækst og corona

Badmodul A/S, der har specialiseret sig i renovering af badeværelser, oplevede en eksplosiv efterspørgsel, da coronakrisen ramte landet.

Samtidig steg sygefraværet blandt medarbejderne fordi de skulle isoleres ved mistanke om smitte. Det betød, at omsætningen voksede og voksede, mens der blev mere og mere tomt på bundlinjen, fordi virksomheden ikke havde styr på omkostningerne.

Læs også om Mads Andrfeasen: Troede jeg var en god leder, men...

- Da corona ramte landet steg efterspørgslen på badeværelser eksplosivt - og det gjorde sygefraværet blandt medarbejderne desværre også - fra 3 pct. til omkring 7,5 pct. på kort tid.

Ikke fordi medarbejderne fik virus, men på grund af reglerne om, at man skal isoleres og testes, hvis der er mistanke om smitte, siger direktør Mads Andreasen.

Læs også om Christian Hindborg Johansen: Fra kok til procesoptimering i byggebranchen

- Og sådan skal det naturligvis også være. Men det satte virksomheden under pres, fordi vi kom bagud med alle de opgaver, som allerede var booket ind, samtidig med, at der kom nye til - og fordi vi måtte hyre folk ind udefra. Mens omsætningen voksede og voksede blev der mere og mere tomt på bundlinjen, fordi vi ikke havde overblikket og fordi vi ikke formåede at styre omkostningerne. Det er der nu ved at være styr på igen og det er én af de opgaver, som den nye driftsdirektør Christian Hindborg Johansen har fokus på, siger Mads Andreasen.

Sælger også tillid og tryghed

Badmodul A/S har specialiseret sig i renovering af badeværelser i såvel boligejendomme som parcelhuse.

Det hele er sat i system, så kunderne får en god oplevelse og får leveret badeværelset til tiden og til den aftalte pris.

- Vores specialisering og tilrettelæggelse af arbejdet er selvfølgelig en del af succesen. Men i disse Corona--tider er der ekstra fokus på, at vi i høj grad også sælger tillid og tryghed.

- Det gjorde vi også før coronakrisen i erkendelse af, at for de fleste mennesker er det en stor proces og en stor investering at få renoveret badeværelset. Derfor er vi vant til at være i tæt dialog med kunderne. Den erfaring bruger vi nu til at også at skabe tryghed i forhold til at undgå covid-19 smitte, når vi kommer i kundernes hjem, forklarer Mads Andreasen.

Badmodul, som med underentreprenører beskæftiger 65-70 mand, laver i omegnen af 400 badeværelser om året og omsætter for 52 mio. kr.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094